روسیه: روابط آمریکا و مسکو سقوط کرده است

کدخبر: ۱۸۱۹۹۲
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل با اشاره به تنش های پیش آمده در روابط با آمریکا در مسائل دوجانبه و بین المللی، گفت: مناسبات واشنگتن و مسکو به سطح پایین و غیرقابل قبولی سقوط کرده است.

به گزارش ایرنا،  واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: روابط روسیه و آمریکا در سطح بسیار پایینی قرار گرفته است و این مساله نه فقط برای مناسبات دو کشور مثبت نیست، بلکه بر اوضاع بین المللی هم تاثیر می گذارد.

وی افزود: روابط روسیه و آمریکا عاملی مهم است که شرکای ما روی آن حساب می کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل نوشت: شرکای ما حضوری یا غیابی از دو کشور (روسیه و آمریکا) می خواهند به وضعیت کنونی پایان دهند و مسائل و اختلافات خود را حل کنند، زیرا این رویکرد فقط به نفع ما نیست، بلکه جهان از آن سود می برد.

نبنزیا همچنین روابط هیات روسی با طرف آمریکایی در سازمان ملل را عملگرایانه خواند و گفت: در گذشته نیز همین روند بوده و در آینده هم ادامه خواهد یافت.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل ادامه داد: افزون بر آن، در شرایط کنونی شورای امنیت سازمان ملل خوشبختانه یا متاسفانه یکی از معدود میدان هایی است که روسیه و آمریکا همکاری می کنند.

وی ادامه داد: این همکاری ها را برای اینکه نشان دهیم بین دو کشور موارد مثبت وجود دارد انجام نمی دهیم، بلکه تعامل در سازمان ملل برای جهان بسیار مهم است.

نبنزیا در پایان تاکید کرد که مسائل و اختلاف های موجود میان روسیه و آمریکا نباید بر وضع حل مسائل بین المللی و منطقه ای در سازمان ملل تاثیر منفی بگذارد.

آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه باید تا دوم سپتامبر (دیروز- شنبه) سرکنسولگری خود در سانفرانسیسکو و دو مرکز کنسولی در نیویورک و واشنگتن را تعطیل کند.

به گزارش رسانه های روسی، ماموران امنیتی آمریکا روز گذشته در مرکز کنسولی روسیه در واشنگتن و ساختمان سرکنسولگری این کشور در سانفرانسیسکو بازرسی کردند.

روابط روسیه و آمریکا که در دوره اوباما تیره شده بود در ماههای اخیر متشنج تر شده است.

مسکو در پاسخ به اخراج 35 دیپلمات روس و توقیف دو ملک دیپلماتیک در آمریکا در اواخر دوره اوباما، در ماه گذشته با تاکید بر لزوم برابری شمار کارکنان مراکز دیپلماتیک دو کشور، بیش از 750 نفر از کارکنان و دیپلمات های آمریکایی را اخراج کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید