روسیه : آزمایش بمب هیدروژنی برای کره شمالی پیامدهای جدی دارد

کدخبر: ۱۸۲۰۵۰
روسیه اعلام کرد: کره شمالی با اقدامات خود به پیمان منع گسترش سلاح هسته ای ضربه وارد کرد.
روسیه : آزمایش بمب هیدروژنی برای کره شمالی پیامدهای جدی دارد

به گزارش ایرنا، چند ساعت پس از اعلام انفجار یک بمب هیدروژنی با قدرت تخریب بسیار بالا توسط پیونگ یانگ، ارتش کره جنوبی وقوع یک زمین لرزه مصنوعی پیرامون سایت هسته ای کره شمالی را تایید کرد که گمان می رود، ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده باشد.

وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ادامه اقدام های کره شمالی به پیمان منع گسترش سلاح هسته ای خدشه وارد می کند و برای این کشور پیامدهای جدی خواهد داشت. 

در بیانیه آمده است: اقدام های دولت کره شمالی به عنوان تهدید و خدشه علیه نظام منع گسترش سلاح هسته ای، امنیت و صلح شبه جزیره کره و همچنین کل منطقه تاسف آور است.

وزارت امور خارجه روسیه هشدار می دهد: ادامه این سیاست، پیامدهای جدی برای کره شمالی به همراه خواهد.

در ادامه بیانیه نیز با ابراز نگرانی از آزمایش هسته ای انجام گرفته، خاطرنشان شده است: اقدامات کره شمالی نادیده گرفتن عمدی و نمایشی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، معیارهای بین المللی و قابل محکومیت شدید است.

روسیه همچنین از تمامی کشورهای طرف مساله شبه جزیره کره دعوت به بازگشت به گفت وگو کرده و تاکید می کند که مذاکره تنها راه حل و فصل مسائل است و مسکو برای تلاش در این راستا از جمله اجرای نقشه راه پیشنهادی با مشارکت چین آمادگی دارد.

برپایه اطلاعات انتشار یافته، کره شمالی بامداد امروز از ساخت یک بمب هیدروژنی با قدرت تخریب بسیار بالا خبر داد و با انتشار تصاویری رهبر این کشور را حین بازدید از بمب نشان داد. سپس رسانه ها از ازمایش بمب هیدروژنی در یک سایت هسته ای کره شمالی خبر دادند. 

به گزارش رسانه ها، همه اجزای این بمب هیدروژنی که می تواند در ارتفاع بالا منفجر شود، در کره شمالی ساخته شده و این کشور را قادر می سازد تا هر تعداد بمب که بخواهد تولید کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید