امیر «بیدار» آسمان ایران در «آشیانه عقاب» + عکس

کدخبر: ۱۸۲۰۵۸
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی می گوید : جغرافیای ایران اسلامی، مملو از آشیانه عقاب های پدافندی است.
امیر «بیدار» آسمان ایران در «آشیانه عقاب» + عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، ایران در خط مقدم است، ثانیه به ثانیه چشم در نگاه دشمنان این مرز و بوم، بیدار و آماده در ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه پدافندی.  

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی درباره پهپادها می گوید: ابابیل هایی حامل گدازه های آتش، برای چشم دشمن و برای قلب دشمن.

فرزاد اسماعیلی

اینجا مسیری محرمانه کیلومترها در دل کویر، اجازه یافتیم یکی از آشیانه ها را ببینیم، آشیانه عقاب های پدافند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش می گوید: اطراف ما ناامنی درحالی موج می زند که کسانی که ادعای آوردن امنیت دارند در آن کشورها حضور دارند، اما در جمهوری اسلامی ایران امنیت موج می زند، چون مستقل هستیم.

فرمانده گفت: این توانمندی ارمغانی است برای مردمی قهرمان، پرنده ها اینجا کاملا هوشمندند، مراکز پدافندی در سراسر ایران اسلامی با سامانه فرماندهی و کنترل یکپارچه بومی دست در دست همند.

آشیانه عقاب

امیر اسماعیلی می گوید: شاید دشمن فکر کند می تواند به ما حمله کند اما سوال اصلی این است که چطور می خواهد جان سالم در ببرد.

امروز تنها می خواهیم از پهپادهای قرارگاه بگوییم، قرارگاه پدافندی با نام خاتم الانبیاء که انواع طیف های راداری و سامانه های موشکی را در خود جای داده است، برای امنیت پاک ترین و آرام ترین آسمان غرب آسیا؛ آسمان ولایت.

حالا از آسمان ولایت نگاه کن، سرتاسر جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب های پدافندی است، بدون سرنشین هایی که لحظه به لحظه آماده اند، آماده شناسایی، آماده رهگیری و آماده رزم و انهدام هر متجاوز.  

و اینجا تنها گوشه ای از ایران اسلامی است. کسی باور نمی کرد قرارگاه، دریایی از پهپاد داشته باشد، کسی باور نمی کرد، جای جای ایران اسلامی عقاب ها در آشیانه خود آماده شکارند.

آشیانه عقاب

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش می گوید: اگر نیاز باشد هواپیمایی با موشک زده می شود مانند هرمس (پهپاد رژیم اسرائیلی که توسط سپاه پاسداران شکار شد)، اگر نیاز باشد هواپیمایی با جنگ الکترونیک بر روی زمین نشانده می شود مثل آر کیو ۱۷۰، اگر نیاز باشد هواپیمایی با سرنشین ۱۰۸ نظامی ناتو در جمهوری اسلامی ایران به زمین نشانده می شود و عذرخواهی می کنند مانند ایساف در سال ۹۳ و اگر نیاز باشد حجم انبوهی از عقاب های تیزپرواز پدافند هوایی بر جان دشمن فرود خواهد آمد.

هر عقاب نامی دارد و هر عقاب وظیفه ای، برخی جنگاورند، برخی رهگیرند، برخی در شناسایی هدف و جنگ الکترونیک حرفی برای گفتن دارند و همه در هر لحظه رزمنده ای پرتوان برای پدافند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش می گوید: آنچه امروز دیدیم و شما ملاحظه کردید در مدت کمتر از هفت سال طراحی، تولید و مستقر شده اند و ماموریت انجام می دهند.

در دل کوه ها میان دشت ها در قلب دریا و هر نقطه ای که ذهنت یاری کرد شاید آشیانه ای باشد، آشیانه عقاب های پدافند.  

این خبر نخستین بار است که به گوش دنیا می رسد، پیامی دارد.

امیر اسماعیلی می گوید: دست و پنجه نرم کردن با جمهوری اسلامی ایران یعنی واقعه طبس.  

چنین پدافندی در سراسر جغرافیای این مرز و بوم دائما درحال تغییر است، برای همین نقشه های شوم دشمن در ابتکار عمل ما دفن شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش در ادامه می گوید: هواپیمای پنهان کار، لبه تکنولوژی استکبار است. وقتی به آن اخطار می دهی و آن با عذرخواهی منطقه را ترک می کند یعنی شما، ابتکار عمل دشمن را ضربدر قرمز زدید.

وقتی موشک های دوربردش در دید رادارهای استراتژیک برد بلند شما باشد یعنی شما لبه تکنولوژی استکبار را به چالش کشیده اید.

فرمانده جوان با جوان ترین سازمان نظامی ایران اسلامی ۲۴ ساعته پای کار امنیت آسمان ماست.  

امیر اسماعیلی می گوید : تنها سازمانی که جوان، نوپا و در حال ماموریت است و بیشتر از هر سازمانی گسترش دارد، یعنی ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه، قرارگاه پدافند هوایی است با اختیارات فرانیرویی. با نیروهای خستگی ناپذیر متعهد، متخصص و باانگیزه.

آشیانه عقاب

اینجا کهکشانی درمانده است از هیبت بچه های پدافند.  

یکی از نیروهای این پدافند می گوید : ما اصطلاحی داریم که می گوییم پدافند از آنجایی شروع می شود که آسفالت تمام می شود و نیروی دیگر می گوید تا چشمان تیزبین پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران است آسوده باشید.

نیروی دیگر این پدافند می گوید: این چشمان بیدار قرارگاه پدافند هوایی از نوع پهپاد همیشه آماده است.

امیر اسماعیلی نیز در این خصوص می گوید: سرمایه اصلی نفت نیست سرمایه اصلی جوانان ما در روی زمین هستند، از فکر و ذهن آنها، بال و بدنه ای طراحی شد که هیچ کشوری به ما نمی فروشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید