خودروهای خودران سلاح آینده تروریست‌ها

کدخبر: ۱۸۲۶۶۷
طبق قانون جدید تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا، توسعه دهندگان فناوری خودروهای خودران موظف شدند تا مسائل امنیت سایبری در محصولات خود را علیه هرگونه سوء استفاده تروریستی رعایت کنند.
خودروهای خودران سلاح آینده تروریست‌ها

به گزارش خبرآنلاین، قانون جدید موسوم به SelfDrive Act با حمایت قابل توجهی از هر دو جناح در رای گیری مواجه شد که هدف آن ساده سازی روند نظارتی بر فناوری خودروهای خودران اعلام شده است، هرچند به این زودی به سنا فرستاده نمی‌شود.

حملات تروریستی اخیر در شارلوتزویل، لندن، نیس و ... که رانندگان به خودرو به سوی جمعیت شهروندان حمله کردند، حکایت از فاز جدید حملات تروریستی با این سبک دارد.

در قانون جدید خودروهای خودران باید مجهز به سیستم ضد هک و نفوذ شوند تا هکرها نتوانند با در اختیار گرفتن مدیریت از راه دور خودرو، آن را به سوی اهداف تروریستی خود سوق دهند.

حمله به خودرورهای خودران ذهن سیاستمداران آمریکایی را به خود جلب کرده و به همین دلیل برای آن قانون وضع کرده اند تا با خطرات بالقوه و روزافزون تروریسم مبارزه کنند.

در قانون جدید از اداره ملی امنیت بزرگراه های امریکا خواسته شده تا در تدوین استانداردهای جدید برای خودروهای خودران کمک کند که این بند از قانون با اعتراض مواجه شده است. انستیتو Competitive Enterprise در اعتراض رسمی نوشت اداره مذکور قادر به نوشتن استانداردهای امنیت سایبری برای خودرو نیست.

پیش‌بینی می‌شود خودروهای خودران می‌تواند 300 هزار شغل را از رانندگان آمریکایی بگیرد و هرچند مزیت‌های زیادی دارد اما خطرات خود را نیز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید