استیو بنن: روی تایید پایبندی ایران به برجام توسط ترامپ شرط نبندید!

کدخبر: ۱۸۲۹۷۷
استیو بنن استراتژیست سابق کاخ سفید این هفته در مصاحبه با چارلی رُز مصاحبه گر تلویزیون سی بی اس در ادعایی گفت: با فرا رسیدن ضرب الاجل 90 روزه بعدی در ماه اکتبر (مهر-آبان)، روی تایید پایبندی ایران از سوی ترامپ شرط بندی نکنید.
استیو بنن: روی تایید پایبندی ایران به برجام توسط ترامپ شرط نبندید!

به گزارش ایرنا، استفان بنن در نخستین مصاحبه خود پس از اخراج از دولت، در برنامه 'شصت دقیقه' که روز یکشنبه به روی آنتن رفت، گفت که به رغم تلاش های سازمان امنیت ملی برای تایید تبعیت ایران از برجام، ترامپ در نظر دارد تا بر خلاف آن عمل کند. 

به نقل از تارنمای سی بی اس نیوز، چارلی رُز در بخشی از این مصاحبه از بنن در مورد احتمال تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای پرسید و وی در پاسخ گفت: «دولت آمریکا از ترامپ می خواهد تا پایبندی ایران را تایید کند. رئیس جمهوری می خواهد از توافق هسته ای خارج شود تا به دنبال توافق بهتری رفته و یا این توافق را از بیرون مورد بررسی قرار دهد.» 

بر طبق توافقی که میان باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا و کنگره این کشور بسته شده ،کاخ سفید ملزم است تا هر 90 روز یکبار تبعیت ایران را از توافق هسته ای که غنی سازی این کشور را در ازای برداشته شدن تحریم های بین المللی محدود کرد، تایید کند. 

ترامپ تاکنون دو مرتبه در آوریل (فروردین-اردیبهشت) و ژوئیه(تیر-مرداد) پایبندی ایران را به برجام تایید کرده است. وی پیش تر سیگنال هایی فرستاده بود مبنی بر این که در نوبت بعدی در پاییز این پایبندی را تایید نخواهد کرد. 

ترامپ در ماه اوت (مرداد-شهریور) در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: «به نظرم آن ها (طرف ایرانی) به برجام پایبند نخواهند ماند». این اظهارات به دنبال آن مطرح شد که فارین پالیسی گزارش داد که ترامپ از دستیارانش خواسته است که تا ضرب الاجل بعدی پرونده ای مبنی بر نقض برجام به دست ایران، تدارک ببینند.

تارنمای روزنامه تایمز آو اسرائیل نیز در گزارشی این بخش از مصاحبه بنن با رُز را بازتاب داده است. 

به نقل از این روزنامه رژیم صهیونیستی، بنن از زمان ترک کاخ سفید به مقام خود در وبسایت جنجالی راست گرای بریت بارت بازگشته است. وی پیش از آن که در اوت 2016 (تیر-مرداد) به کارزار انتخاباتی ترامپ بپیوندد، مدیریت این تارنمای خبری را برعهده داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید