چلسی – آرسنال ؛ نبرد هیجان انگیز

کدخبر: ۱۸۳۳۵۶
لیگ های معتبر فوتبال در اروپا امروزبا چند دیدار حساس پیگیری خواهد شد.در این میان در لیگ برتر انگلیس یک بازی مهم برگزار می شود.در هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس،چلسی قهرمان فصل قبل، در یک دیدار جذاب و از ساعت 17:00 میزبان آرسنال خواهد بود.چلسی که با کونته امسال نیز بازی های قابل قبولی ارائه می دهد تا پیش از این بازی با 9 امتیاز در رده سوم جدول است اما در سوی دیگر آرسنالی قرار دارد که مسابقات این فصل را کابوس وار شروع کرده و در رده یازدهم است.
چلسی – آرسنال ؛ نبرد هیجان انگیز

اتفاق‌های جالب زیادی در داربی سرخابی لندن بین آرسنال و چلسی رخ داده است.

طرفداران دو تیم کری خاصی با یکدیگر دارند و دیدن شکست تیم رقیب را به اندازه برنده شدن تیم خودی دوست دارند.  

* بهترین گلزنان

الکساندر لاکازت و آلوارو موراتا هر کدام اولین داربی خود را تجربه می‌کنند و امیدوارند که اثر خودشان را داشته باشند. با این حال بهترین گلزنان این داربی تیری آنری و دیدیه دروگبا هستند. این دو هر کدام ۸ گل در داربی لندن به ثمر رساندند که یک گل بالاتر از یان رایت مهاجم سابق انگلیس و آرسنال است. روبین فان پرسی که هت تریک او در سال ۲۰۱۱ از یاد علاقه‌مندان به آرسنال نخواهد رفت، پنج گل زده است و دنیس برکمپ و تئو والکات نیز هر کدام چهار گل زدند تا جمع آرسنالی‌ها در این بخش جمع باشد.

* بیشترین پیروزی متوالی

در سال ۱۹۹۰ آرسنال موفق شده است به سه برد پیاپی در مصاف‌های رودررو دست یابد که بیشترین پیروزی متوالی بین دو تیم است. همچنین در حالی که ژوزه مورینیو بدبیاری‌های زیادی را به ونگر در مصاف‌های دو تیم تحمیل کرد ولی کارلو آنچلوتی با چهار برد پیاپی برابر آرسنال بهترین رکورد را در این زمینه دارد که پنج گل دروگبا در این مقطع برابر توپچی‌ها به ثمر رسید.

* بهترین برد

پیروزی ۳-۰ آرسنال برابر چلسی در داربی لندن که در دور رفت فصل گذشته اتفاق افتاد بهترین برد توپچی‌ها برابر چلسی بوده است که در سال ۱۹۹۷ نیز تکرار شده بود.

در طرف مقابل ۱۰۰۰ حضور آرسن ونگر روی نیمکت آرسنال همزمان با سنگین‌ترین شکست این تیم برابر چلسی رقم خورد جایی که در استمفوردبریج چلسی با شش گل به آرسنال باخت.

بیشترین بازی

جان تری درست مثل شماره پیراهن خود ۲۶ بار برابر آرسنال بازی کرده و رکورددار است. پتر چک با ۲۳ و فرانک لمپارد با ۲۲ حضور در رده‌های بعدی قرار دارند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید