انتقاد مربی معروف فوتبال جهان از وجود سیاسیت در باشگاه بارسلونا

کدخبر: ۱۸۴۸۲۰
ایجاد همه پرسی برای استقلال ایالت کاتالونیا از کشوراسپانیا،باشگاه فوتبال بارسلونا را نیز تحث تاثیر قرارداده و پای مدیران و بازیکنان این باشگاه را به مسائل سیاسی باز کرده است. موضوعی که به مذاق سرمربی تیم فوتبال آرسنال انگلیس خوش نیامده و از این کار انتقاد کرده است.
انتقاد مربی معروف فوتبال جهان از وجود سیاسیت در باشگاه بارسلونا

آرسن ونگر در واکنش به اتفاقات کاتالونیا و برگزاری بازی این تیم پشت درهای بسته گفت:« متاسفانه بارسلونا به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده و با فوتبال فاصله زیادی دارد. بارسلونا یک باشگاه سیاسی است، باید دید لالیگا چه پاسخی به آنها می‌دهد.بارسلونا از این که پشت درهای بسته بازی کرده شاکی است اما همین باشگاه دو روز قبل از این بازی بیانیه سیاسی در تحریک مردم کاتالونیا صادر کرده و فدراسیون فوتبال اسپانیا به نظر من حق داشته با آن برخورد کند.همین مشکل را بریتانیا با اسکاتلند داشته و دارد اما باشگاه‌های اسکاتلند سیاسی نبوده و نیستند و اجازه نداده‌اند سیاسیون در امور ورزش دخالت کنند.»

یکی از بحث‌هایی که درباره پیامدهای استقلال‌طلبی کاتالان‌ها از اسپانیا مطرح می‌شود، خارج شدن تیم‌های این ایالت از جمله بارسلونا از لالیگا بوده است. پیرو این بحث، برخی در مورد احتمال رفتن بارسلونا به لیگ برتر انگلیس گمانه‌زنی کرده‌اند که با وجود ناچیز بودن آن به قدری مهم بوده که آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی آرسنال را نگران کند.

ونگر در این خصوص گفت:« قصد دارم زبان کاتالان را هم یاد بگیرم (خنده). اگر بارسلونا می‌خواهد به لیگ برتر بیاید، کورس قهرمانی لیگ برتر برای همه ما سخت‌تر می‌شود. با این حال من فکر نمی‌کنم که در مقطع کنونی چنین اتفاقی رخ دهد با این حال وضعیت جالبی است چون این ماجرا در بخش ورزشی هم تأثیرگذار بوده است. بارسلونا باشگاهی به شدت سیاسی است و برای من خیلی جالب است که ببینم به این رقابت چگونه واکنش نشان می‌دهد.»

ونگر در پاسخ به این سؤال که آیا از ورود بارسلونا به لیگ برتر انگلیس استقبال می‌کند یا خیر، تأکید کرد:« ما همین الان با حضور 20 تیم به اندازه کافی در لیگ برتر تیم داریم. اگر می‌خواهیم تعداد تیم‌های لیگ را به 24 تیم افزایش دهیم، بهتر است اول از تیم‌های اسکاتلندی دعوت به عمل آوریم نه اسپانیایی.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید