منبع تامین سلاح برای کشتار روهینگیایی ها ، رژیم صهیونیستی است

کدخبر: ۱۸۶۱۲۴
عضو بنیاد قدس در مالزی منبع اصلی تامین سلاح برای کشتار و آواره کردن روهینگیایی ها از خانه و کاشانه خود را ، رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت: آنچه که در میانمار در حال رخ دادن است، نوعی کشتار انسانی و پاکسازی نژادی در این کشور چند نژادی است که به نوعی اقلیت ها را سرکوب می کند.

'شریف امین ابو شامالا' عضو بنیاد قدس در مالزی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اسناد انتشار یافته نشان می دهد رژیم صهیونیستی به دلیل نداشتن مشروعیت با ارسال سلاح ها به ارتش میانمار کمک می کند تا بتواند برای خود در سایر کشورها و مناطق مشروعیت کسب کند.

وی تصریح کرد: اکنون عاملان رژیم صهیونیستی به دنبال کسب مشروعیت برای خود در میانمار هستند، دولتی که نسبت به کشتار و آوارگی مسلمانان کشورش توسط ارتش و گروههای افراطی سکوت کرده است.

'شریف امین' با اشاره به تاریخ کشتار فلسطینی ها توسط صهیونیست ها و آواره کردن آنها گفت:، آنچه که امروز در میانمار رخ می دهد مانند آوارگی فلسطینان در سال های 1948 و 1967 است هنگامی که اسرائیلی ها جنگ علیه فلسطینیان را آغاز و با نسل کشی تلاش کردند سرزمین آنها را غصب کنند.

عضو بنیاد قدس در مالزی تصریح کرد: دولت میانمار تاکنون هیچ اقدامی به منظور پایان دادن کشتار مسلمانان روهینگیا انجام نداده است و موضع آشکار این کشور در سخنرانی و اقداماتی که توسط مقامات میانماری انجام شده نشان داده شده است.

وی افزود: حتی 'انگ سان سوچی' که دولت میانمار را تحت رهبری خود دارد و تا پیش از این نیز برخی تصور می کردند که وی می تواند در حرکت میانمار به سوی دموکراسی موثر باشد، تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

به گفته وی، بحران بزرگی بر اثر آوارگی روهینگیا در جنوب شرق آسیا به وجود آمده و آنگونه که آمار نشان می دهد حتی بیش از یک میلیون نفر از این اقلیت نژادی به اجبار درمناطق دیگر آواره شدند.

شریف امین افزود: در واقع عزیمت روهینگیا به سایر کشورها برای آنها نیز بحران هایی به وجود می آورد که ریشه این قبیل بحران در میانمار است و باید در این کشور به دنبال راه حلی برای این مسئله بود.

'شریف امین' خاطرنشان کرد: حل بحران روهینگیا اکنون تنها محدود به کمک های غذایی و ساخت اردوگاه برای آوارگان نیست بلکه باید با تلاش جدی زمینه بازگشت روهینگیا به سرزمین آنها و همچنین برخورداری آنها از حقوق انسانی خود را فراهم کرد.

یوسف عباس 'مدیر اجرایی و هماهنگ کننده جنبش جهانی بازگشت به فلسطین نیز پیشتر در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که روسای جمهوری آمریکا اگر چه در دوره های مختلف ریاست جمهوری خود در مسائل داخلی این کشور همچون اقتصاد، فرهنگ و سیاست رویه های مختلفی را در پی گرفته اند اما در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی، همه این دولت ها در منتهای دفاع از این رژیم قرار داشته اند و از این مسئله کوتاه نیامده اند.

وی افزود: روسای جمهوری آمریکا حتی حمایت از رژیم صهیونیستی را به مزایده گذاشتند تا نشان دهند که کدام یک حمایت بیشتری از این رژیم بعمل می آورد.

تسلیح ارتش میانمار توسط رژیم صهیونیستی در حالی صورت می گیرد که آمریکا بزرگترین تامین کننده سلاح این رژیم است.

پیشتر رسانه ها خبردادند واشنگتن با ارسال کمک‌های تسلیحاتی و نظامی به رژیم اشغالگر در ۱۰ سال آینده موافقت کرده بود. براین اساس آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد ارسال کمک‌های نظامی و تسلیحاتی واشنگتن به تل آویو به ارزش ۳۸ میلیارد دلار توافق کردند.رقمی که این توافقنامه را به بزرگترین کمک تسلیحاتی تاریخ آمریکا تبدیل می‌کند.

آمریکا همچنین متعهد شده است که علاوه بر تحویل انواع سلاح‌های پیشرفته به رژیم صهیونستی ، سالانه ۵۰۰ میلیون دلار به برنامه‌ سپرموشکی تل آویو کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید