سایه سیاست بر سر باشگاه بارسلونا

کدخبر: ۱۸۷۰۳۲
بارسلونا شنبه‌ طولانی در پیش دارد و چندین چالش پیش رویش است. هم درون و هم بیرون زمین و با سطوح سخت متفاوت. اول از همه جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه، در جلسه‎ای با سران باشگاه صحبت خواهد کرد و قرار است درباره خروج نیمار، ناکامی در خرید بازیکن، شرایط سیاسی در مورد استقلال کاتالونیا و قرارداد لیونل مسی توضیح دهد.
سایه سیاست بر سر باشگاه  بارسلونا

همزمان با این جلسه دو رویداد سیاسی هم در کار خواهد بود. کنسولگری وزرا جلسه‎ای خواهند داشت و درباره اعتراضات بارسلونا صحبت می‎کنند.

بارسلونا همه را خوشحال کرده و اعلام کرده باشگاه بودجه 897 میلیون یورویی دارد. اما همه چیز به نظر آن طور که در نگاه اول به نظر می‎رسد، جذاب نیست. دستمزدهای تیم‌های مختلف باشگاه بارسلونا معادل 84 درصد از رقم ترانسفر نیمار است. بارسلونا 588 میلیون یورو دستمزد داده است. باید بدانید که تا 70 درصد از رقم ترانسفر نیمار رقمی منطقی برای دستمزدهای باشگاه بوده است و مطمئنا اعضای باشگاه درباره این مساله صحبت کرده و از سیاست خطرناک باشگاه که می‌تواند مشکلات اقتصادی زیادی ایجاد کند، خواهند گفت. همچنین درباره ناکامی باشگاه در جذب اسپانسرهای موثر هم صحبت خواهد شد.

موضوع مورد بحث دیگر واکنش بارتومئو به موضوع استقلال و رفراندوم کاتالونیا و موضع نامشخص او خواهد بود. بخشی از هواداران هستند که به هیچ وجه حاضر به بخشش او نخواهند شد و این در حالی است که اگر او قدمی اشتباه بردارد ممکن است محرومیت‌هایی برای تیم و باشگاهش در نظر گرفته شود.

هواداران با خود برنهایی اعتراض‌آمیز به ورزشگاه خواهند آورد، اما باشگاه فعلا همه تلاشش این است که بازی پشت درهای بسته انجام نشود. آن هم برای دومین بار و بعد از برگزاری بازی پشت درهای بسته مقابل لاس پالماس.

این شرایط باعث شده مالاگا در موقعیتی ایده‎آل به بارسلونا برسد و همه تلاشش را برای امتیاز گرفتن از تیم کاتالونیایی بکند.

البته که انتظار می‎رود این بازی برای آبی و اناری‌ها بازی بسیار آسانی باشد. توجه به بازی‌های قبل مالاگا و جایگاهی که این تیم در جدول رده‎بندی لیگ اسپانیا دارد هم این موضوع را تائید می‌کند. البته که مالاگا همیشه برای بارسلونا چه در خانه و چه بیرون از خانه حریفی سرسخت بوده و هرگز قدرتش در بازی رودر‌رو مقابل آبی و اناری‌ها را جایگاهش در جدول تعیین نکرده است و این یعنی هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید