وقتی عاشق می شوید سر مغزتان چه می آید؟

کدخبر: ۱۸۷۵۰۱
اگر تا به حال فکر می کردید که عاشق شدن با قلب رابطه مستقیم دارد باید بدانید که این طورها هم نیست ، ارتباط عشق و مغز تاثیرات بیشتری روی فرد خواهد گذاشت.

نمناک؛وقتی عاشق می شوید مغز از خود چه واکنشی نشان می دهد

اغلب می گویند وقتی نیمه گمشده خود را پیدا می کنید قلب درگیر آن می شود و مغزهم مسئول ناراحتی یا حسی که برای تان ایجاد می شود است در این بخش از نمناک می خواهیم از عکس العمل عشق و عقل چگونگی پاسخ مغز به عشق را بیان کنیم. اگرچه شاعرانه است که عشق را باقلب و دلهره توصیف کنیم اما کارشناسان کشفیات جالبی را پیرامون عشق و مغز به دست آورده اند که جالب است بدانید.عشق و مغز [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

با وقوع عشق چه اتفاقی در مغز می افتد؟

در سیستم اعصاب تغییرات زیست شناختی رخ می دهد که وقتی عاشق هستید نمی توانید درست صحبت کنید ،گلوله گلوله عرق میریزید و قرمز می شوید ؛همه ی اینها به دلیل تغییرات شیمیایی درون بدن اتفاق می افتد.

در مراحل اولیه عاشقی فرد بوی معشوق را حس میکند وبعد ترشح هورمون آدرنالین و نورآدرنالین افزایش می یابد همه اینها موجب جذابیت و حتی گیجی می شود ؛ این هورمون ها که گفتیم اولی فشار خون و ضربان قلب را بالا میبرد و دومی جذابیت و احساس خوب وقتی نزدیک فردهستید را ایجاد می کند ،در طول این مرحله هورمون تستسترون در آقایان ترشح می شود که احساس خوبی در فرد ایجاد می کند.

ایجاد عشق و ترشح فنتیل امین در مغز

فنتیل آمین یک محرک طبیعی و باعث هیجان می شود طوری که نمی خواهید به چیزی جز معشوقتان فکر کنید و دوست دارید از آن مراقبت کنید و همیشه با او باشید این هورمون درک شما را تغییر میدهد طوری که هیچ نقصی را از طرف همسرتان نمی پذیرد.

به همین دلیل اغلب می گویند عشق مثل دارو است اگر به آن معتاد شدید عاشق میشوید اگر به هر دلیلی رابطه قطع شود نشانه هایی مثل ترک داروی سیگار الکل را می بینید.

هورمون عشق اکسی توسین به دستور مغز ترشح می شود

یکی دیگر از هورمونهای عشق اکسی توسین است که افراد را مهربان راحت و بروز احساساتی مثل بوسه  و نوازش را می سازد که مربوط به تولید نسل و شیر دادن کودک می شود. وقتی اکسی توسین بیشتر ترشح شود میل بیشتری به معشوقتان پیدا می کنید.

 تغییراتی که وقتی عاشق می شوید در مغز ایجاد می شود

ماندگاری عشق و علاقه در مغز همیشگی است؟

آیا مغزی برای همیشه عاشق می ماند متاسفانه مغز نمی تواند همیشه هورمون عشق ترشح کند ، عکس العمل های شیمیایی مربوط به عشق تا 5 سال در رابطه ادامه دارد و بعد از سالها که همسرتان را بهتر شناختید چیزهای مثبت و منفی دیگری را تجزیه می کنید به همین خاطر وقتی عاشق هستید سخت تر ارتباط دارید ؛ متاسفانه وقتی هورمون اکسی توسین و فنتیل امین کاهش یابد خستگی و یکنواختی زندگی بیشتر می شود.

حالا ان اشتیاق اولیه زندگی کمرنگ شده است اما چه چیزی باعث دوام زندگی می شود ؟

زوجین احترام اعتماد و صداقت در کنار هم تجربه می کنند و با تفاهمی که دارند زندگی را به پایان می برند و چون دیگر هورمون ترشح نمی شود زوجین با چشم باز یکدیگر را می بینند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید