نیروهای کرد سوریه، 4 هزار آواره عراقی را اخراج کردند

کدخبر: ۱۸۸۷۶۲
نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، چهار هزار آواره عراقی را از استان «الحسکه» به مناطق تحت کنترل تکفیری‌های داعش اخراج کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای کردی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD)، چهار هزار آواره عراقی که در  اردوگاه پناهندگان «الحول» در استان «الحسکه» واقع در شرق سوریه ساکن بودند را به مناطق تحت کنترل تکفیری‌های داعش اخراج کردند. 

روزنامه «دیلی صباح» در این خصوص گزارش کرد، «علی البیاتی» یکی از اعضای کمیسیون مستقل عالی حقوق بشر عراق گفت که نیروهای حزب دموکراتیک سوریه که کنترل اردوگاه پناهندگان را برعهده دارند، آوارگان عراقی را به مناطقی منتقل کرده اند که تنها چندکیلومتر با محل استقرار تکفیری‌های داعش فاصله دارند.

بیاتی در توضیح اینکه این حادثه در نتیجه یک رویکرد سیاسی رخ داده است که به دنبال بحران میان بغداد و دولت منطقه‌ای کردستان به وجود آمده است، گفت، مقامات عراقی نمی‌توانند هیچ‌گونه مداخله رسمی در این قضیه داشته باشند زیرا این اردوگاه در منطقه‌ای مستقر شده است که خارج از کنترل دولت سوریه است.

ریاست منطقه کردستان عراق علیرغم مخالفت‌های دولت مرکزی بغداد و همچنین مخالفت برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا ترکیه، روز 25 سپتامبر سال جاری میلادی همه‌پرسی جدایی از عراق برگازر کردند.

بر اساسا این گزارش، بغداد، آنکارا، تهران و واشنگتن و سازمان ملل همگی با برگزاری این همه‌پرسی اعلام مخالفت کردند و تأکید داشتند که این امر تنها مبارزات در جریان علیه داعش را منحرف می‌کند و به بی‌ثباتی بیشتر منطقه می‌انجامد.

در نهایت در تاریخ اول نوامبر، «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در میان نگرانی‌ها از اختلال و بی‌نظمی بیشتر در منطقه، استعفا کرد.

بنا به گزارش وزارت آوارگان و مهاجران عراق، حدود چهار میلیون عراقی در داخل کشور آواره شده‌اند و هزاران نفر دیگر نیز به واسطه خشونت‌ها و درگیری‌ها، مجبور شده‌اند کشورشان را ترک کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید