برنامه کانادا برای پذیرش ۱ میلیون مهاجر تا سال ۲۰۲۰

کدخبر: ۱۸۸۸۱۵
دولت کانادا قصد دارد در ۳ سال آینده، پذیرش مهاجران را ۱۳ درصد افزایش دهد.
برنامه کانادا برای پذیرش ۱ میلیون مهاجر تا سال ۲۰۲۰

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، کانادا در سال آینده میلادی و در راستای اجرای برنامه دولت این کشور به منظور افزایش ۱۳ درصدی ورود مهاجران تا سال ۲۰۲۰، ۳۱۰ هزار مهاجر می‌پذیرد.

روز چهارشنبه، احمد حسین، وزیر مهاجرت کانادا، گفت: «همه بر این باور بوده‌اند که ما نیروی کار متخصص بیشتری لازم داریم؛ افراد بیشتری برای قدرت بخشیدن به اقتصادمان نیاز داریم تا کاستی‌های موجود در مهارت‌های مختلف خود را بر طرف کنیم. ما نیز به این پیشنهاد‌ها عمل کردیم.»

او افزود: «دولت ما معتقد است مهاجران نقشی اساسی در جامعه ما ایفا می‌کنند.» احمد حسین افزود تا سال ۲۰۳۵، ۵ میلیون نفر از شهروندان کانادا بازنشسته خواهند شد.

بر اساس این برنامه دولت کانادا، شمار مهاجرت به منظور کار، پیوستن به خانواده و نیز تعداد پذیرش پناهجویان در سال ۲۰۱۹، ۳۳۰ هزار و در سال ۲۰۲۰، ۳۴۰ هزار نفر خواهد بود.

«دُری جِید»، مدیر اجرایی انجمن کانادایی مشاوران مهاجرتی حرفه‌ای، از این برنامه جدید استقبال کرد و خاطرنشان کرد چالش بزرگتر، افزایش این رقم‌ها خواهد بود.

او در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس کانادا گفت: «هنگامی که تعداد مهاجران از ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد، کانادا به رونق بزرگی خواهد رسید و رشد خواهد کرد. در کل ما با رویکرد بسیار مثبتی روبرو هستیم.»

با این حال، این برنامه مورد انتقاد برخی نیز قرار گرفته است. به باور میشل رمپل، نماینده پارلمان کانادا، برنامه دولت این کشور برخی از مسائل را مدنظر قرار نداده است.

او گفت: «این که دولت جدولی درباره تعداد افرادی که به کشور راه خواهند یافت،ارائه دهد کافی نیست. صادقانه بگویم لیبرال‌ها باید استفاده از تعداد مهاجران، هزینه صرف شده و انتشار توییت‌ها و تصاویر دلگرم کننده برای نشان دادن موفقیت نظام مهاجرتی کانادا را متوقف کنند.»

او افزود: مقامات کانادا باید «به سرعت با جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، قانون‌مداری را به نظام مهاجرتی این کشور بازگردانند و با در نظر گرفتن ملاک‌هایی مانند توانایی زبانی، ایجاد برنامه‌های حمایتی برای افراد آسیب‌دیده و نیز فرصت‌های شغلی، از ادغام این افراد به جامعه اطمینان حاصل کنند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید