مشاهده قیمت پروازها برای کاربران گوگل مسدود شد!

کدخبر: ۱۸۸۸۹۵
گوگل پس از ۵ سال، به زودی دسترسی سایت‌های ثالث به API ارائه کننده اطلاعات و قیمت پروازها و خطوط هواپیمایی را متوقف می‌کند!
مشاهده قیمت پروازها برای کاربران گوگل مسدود شد!

گوگل می‌خواهد نقش پر رنگ‌تری به عنوان یک سرویس ارائه کننده خدمات مسافرتی ایفا کند. وب سایت Hacker News در گزارشی اشاره کرد، این غول جستجوی اینترنتی دسترسی دیگر سایت‌ها به اطلاعات هواپیمایی از طریق API را متوقف خواهد کرد.

به گزارش کلیک، وب‌سایت‌های جایگزین مناسبی برای کسب اطلاعات پرواز همچون Fareportal و Skypicker وجود دارند. وب‌سایت Mountain View نیز اخیرا اپلیکیشن خدمات مسافرتی خود را راه‌اندازی کرد؛ جایی که می‌توانید اطلاعات پرواز خود از جی‌میل را در آن وارد و به نحوه چشم‌نوازی آن را در گوشی خود مرور کنید. شاید با خود بگویید که این کار چه نفعی برای شرکت سازنده دارد؟ داده‌کاوی اطلاعات پرواز، اپلیکیشن را قادر می‌سازد که تبلیغات هم‌جهت با اطلاعات شما را نمایش دهد.

در همین حال، با استفاده از این اپلیکیشن، مردم به سمت استفاده از موتور جستجوی اختصاصی گوگل برای کسب اطلاعات پروازها سوق داده می‌شوند؛ حرکتی که به جز گوگل، هیچ شرکتی از آن منتفع نمی‌شود. پنج سال قبل، گوگل نرم‌افزار ITA را خریداری کرد؛ ITA شرکت سازنده سیستم جست و جوی اطلاعات هوایی است که با عنوان QPX شناخته می‌شود و سایت‌هایی همچون Bing و CheapTickets و خطوط هواپیمایی American و United از آن استفاده می‌کنند. در زمان خریداری این شرکت، وزارت دادگستری با این شرط مالکیت گوگل بر آن را تایید کرد که API برای پنج سال در اختیار عموم قرار بگیرد. این پنج سال به زودی به پایان می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید