نیوزویک: وحشتناک ترین کابوس ترامپ رنگ واقعیت گرفت

کدخبر: ۱۸۹۰۴۱
یک رسانه آمریکایی حذف نشدن نام «ترامپ» از لیست افراد مظنون در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را وحشتناک ترین کابوس رئیس جمهور ایالت متحده دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیوزویک با اشاره به صدور حکم بازداشت برای رئیس کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» و اقدام وی در معرفی خود به اف بی آی می نویسد: با وجود ماهها تکذیب از سوی کاخ سفید در خصوص اینکه رئیس جمهور آمریکا جزء تحقیقات فدرال در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ نیست دونالد ترامپ از این تحقیقات حذف نشده است.

در همین رابطه «آدام شیفت» از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که در کمیته بررسی کننده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا حضور دارد می گوید: من و همکارانم در مورد تمامی افراد دخیل در این خصوص با هر گونه روابطی که ممکن است آنها با روسیه داشته باشند تحقیق می کنیم.

شیفت در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص آینکه آیا ممکن است ترامپ از سوی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان مورد تحقیق قرار بگیرد گفت: ما هیچ فردی را از این تحقیقات حذف نمی کنیم.

براساس اسناد دادگاه، علاوه بر متهم بودن «پل منفورت» رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ، «جرج پاپادوپولوس» مشاور سابق ترامپ در دوران انتخابات روز ۵ اکتبر ۲۰۱۷ به کارشکنی در مسیر تحقیقات اف بی آی در مورد ادعای تبانی با روسیه اذعان کرده است.

اینها اولین اتهاماتی است که رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق درباره ادعای تبانی میان روسیه و ستاد مبارزات ترامپ، مطرح می کند. اما هر دو طرف چنین اتهامی را رد می کنند.

پیشتر معلوم شد که تحقیقات مولر در این باره به طرح اتهام کلاهبرداری مالیاتی علیه پل منفورت، مدیر سابق ستاد مبارزات ترامپ، منجر شده است. ۱۲ مورد اتهام علیه منفورت و یکی از همکاران او به نام ریک گیتس مطرح شده که شامل توطئه برای پولشویی هم هست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید