افتتاح دفتر توتال فرانسه در واشنگتن برای هماهنگی با آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران!

کدخبر: ۱۸۹۰۴۲
شرکت توتال با وجود اینکه خود را برای سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری در ایران آماده می‌کرد، برای همکاری با آمریکا درخصوص تحریم تهران، در واشنگتن دفتر افتتاح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، شرکت نفت و گاز فرانسوی «توتال» با وجود اینکه سعی دارد میلیاردها دلار در ایران سرمایه گذاری کند، به منظور بهبود روابط با آمریکا دفتری در واشنگتن راه اندازی کرده است.

«پاتریک پویان»، مدیر عامل شرکت توتال با تأیید اینکه این دفتر در واشنگتن افتتاح شده است، گفت: «ما باید خیلی زودتر این کار را می کردیم.»

در ماه ژوئیه، شرکت توتال با امضای قراردادی برای توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی با سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری، نخستین شرکت انرژی غربی بود که پس از لغو تحریم های بین المللی ایران با این کشور یک توافق را امضا کرد. اما پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حدود یک ماه پیش با طرح ادعاها و اتهاماتی پوچ علیه ایران مدعی شد که پایبندی ایران را به توافق هسته ای تأیید نمی کند، آینده قرارداد شرکت توتال و ایران با تردید مواجه شد. دونالد ترامپ پس از تأیید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته ای به کنگره این کشور فرصت داد که تا اواسط ماه دسامبر در خصوص اعمال تحریم های مجدد علیه ایران تصمیم گیری کند.

پاتریک پویان روز پنجشنبه در لندن اعلام کرد: شرکت توتال از هرگونه محدودیتی که مانع از فعالیت در ایران شود، تبعیت می کند. دولت ایران می داند که اگر ما نتوانستیم به توافق خود پایبند باشیم، به دلیل تصمیم آمریکا بوده است.

دفتر شرکت توتال در واشنگتن 5 کارمند دارد و به هماهنگی روابط این شرکت با وزارت خزانه داری آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور کمک می کند تا مشخص شود در صورت اعمال تحریم ها علیه ایران، این شرکت فرانسوی مطابق آن عمل خواهد کرد.

شرکت توتال اوایل سال جاری میلادی هم از سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری در تگزاس برای راه اندازی کارخانه پتروشیمی در این کشور خبر داد.

شرکت نفت و گاز فرانسوی توتال در سال 1924 تأسیس شد. شرکت توتال یکی از شش شرکت بزرگ نفتی جهان محسوب می شود که در 30 کشور مختلف شعبه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید