ورزش، دلیل آتش‌بس در کشور های در حال جنگ !

کدخبر: ۱۹۰۴۱۱
سازمان ملل از تمامی کشورهای شرکت کننده در بازی‌های المپیک زمستانی درخواست کرد که دشمنی‌ها را کنار بگذارند و موقتا آتش بس اعلام کنند.
ورزش، دلیل آتش‌بس در کشور های در حال جنگ !

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از AP، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ قرار است که پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار شود. اتفاقات اخیر مربوط به فعالیت‌های نظامی کره شمالی باعث شده که این کشور با کره جنوبی و آمریکا درگیری‌هایی پیدا کند. این درگیری‌ها باعث نگرانی از نظر امنیتی برای بازی‌های المپیک زمستانی شده است.

سازمان ملل از کشورهای مختلف درخواست کرد که دشمنی‌ها را فعلا کنار بگذارند تا بازی‌های المپیک زمستانی در امنیت برگزار شود.

این پیام بیشتر متوجه کره شمالی بوده است. توماس باخ، رییس IOC بیش از این اعلام کرد که با کشورهای مختلف صحبت شده تا شرایط مساعد برای مسابقه دادن ورزشکاران در صلح و آرامش فراهم شود.

یوآن کیم، مدال آور طلای المپیک از کره جنوبی که سفیر صلح بازی‌های المپیک زمستانی شده است، در این باره اظهار کرد: ما پیام صلح را از طریق ورزش به جهان منتقل می‌کنیم. بازی‌های  المپیک زمستانی ۲۰۱۸ تلاش می‌کند تا مرزهای یخ زده بین کره شمالی و کره جنوبی را پشت سر بگذارد و محیطی آرام فراهم  کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید