خوراکی‌های ضد خستگی و افسردگی + اینفوگرافی

کدخبر: ۱۹۴۱۴۹
محققان در تحقیقات خود دریافتند که برخی مواد در رژیم غذایی در جلوگیری و مبارزه با افسردگی و رفع احساس خستگی نقش دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، بسیاری از الگوهای رفتاری و خلق و خوی ما در اثر مصرف رژیم غذایی شکل می گیرد، تغییرات متابولیکی و کمبود‌های تغذیه‌ای عامل بسیاری از رفتارهای غیرعادی یا اختلالات روحی چون افسردگی است، افسردگی و احساس بی‌قراری با مصرف برخی  ریزمغذی‌ها به صورت مرتب از بین می برد، استفاده از برخی موادغذایی راهکاری سادهبرای جلوگیری از بروز حالت هایی چون احساس خستگی و افسردگی محسوب می‌شود.

وقتی کمبود آهن شما را افسرده می کند

شایع‌ترین کم‌خونی در بین افراد که بر رفتار تاثیر می گذارد، کم خونی ناشی از فقر آهن است که بیشتر در بین زنان دیده می شود، اما یکی از روش های ساده و ارزان به جای استفاده از دارو برای درمان کمبود آهن که موجب ایجاد احساس خستگی و افسردگی می شود و تحریک‌پذیری فرد را بالا می برد، تامین آهن بدن  از راه مصرف موادغذایی مانند ماهی،گوشت قرمز، مرغ است.

این آجیل را بخورید تا افسردگی سراغتان نیاید

سلنیوم عنصری است که در عملکرد غده تیروئید در بدن تاثیر به سزایی دارد و کمبود این عنصر در بدن عامل بروز ضعف، احساس خستگی و بیحالی محسوب می شود، نیاز روزانه بدن به سلنیوم حداقل ۵۵ میکروگرم است، این عنص را می توان با استفاده از موادغذایی مانند آجیل برزیلی برای رفع احساس خستگی، کسلی و افسردگی در بدن تامین کرد.

نمک بخورید تا خسته و افسرده نباشید

یکی از عوارض کمبود ید در بدن بروز  احساس خستگی و افسردگی است به همین دلیل متخصصان و کارشناسان به افرادی که از کمبود این ماده در بدن خود رنج می برند، توصیه می‌کنند که روزانه ۱۵۰ میکروگرم ید مورد نیاز بدن خود را با مصرف برخی غذا‌هایی چون  نمک، جلبک دریایی، میگو و مکمل های غذایی تامین کنند.

خوراکی های خوشمزه ضد افسردگی و خستگی

یکی از ترکیباتی که به گفته محققان در بروز حالت هایی چون افسردگی، کسلی و خستگی نقش دارد، اسید آمینه است، این ترکیبات در ساخت عضله و حفظ عملکرد مغز در بدن نقش بسزایی دارند، اسید آمینه در موادغذایی چون تخم مرغ، گوشت گاو، حبوبات، ماهی، دانه‌ها و آجیل وجود دارند، متخصصان بر این باورند که کمبود اسید‌های آمینه عامل بروز احساسافسردگی شدید محسوب می شود.

ماده ای ضد افسردگی و  سرطان

فولات ترکیب است که در برخی موادغذایی چون حبوبات، سبزیجات تیره رنگ، مرکبات و بنشن وجود دارند، این ریزمغذی مهم از بروز احساس خستگی و افسردگی، مشکلات  هنگام تولد، اختلالات خونی و حتی سرطان جلوگیری می‌کند.

 


قوی ترین خوراکی های ضد افسردگی + اینفوگرافی

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید