حمله دونالد ترامپ به ایران و سپاه پاسداران/ ما سپاه را مجازات کردیم!

کدخبر: ۱۹۴۵۵۸
باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس جمهور آمریکا به مناسبت اعلام راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا برای ۴ سال آینده، سخنرانی کرد.
حمله دونالد ترامپ به ایران و سپاه پاسداران/ ما سپاه را مجازات کردیم!

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به مناسبت اعلام راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا برای چهار سال آینده گفت: سال گذشته مردم آمریکا رای دادند تا این کشور دوباره عظمت خود را به دست آورد. 

 ترامپ افزود: رهبران آمریکا در دوره قبل به ندای مردم خود گوش ندادند. آن‌ها پیمان‌هایی امضا کردند که هزاران شغل را به بیرون از کشور فرستاد. رهبران قبلی آمریکا تهدیدات کره شمالی را نادیده گرفتند و یک توافق نامناسب را با ایران امضا کردند.

آدم‌های بدی که در طول این چند سال وارد کشور ما شدند نتیجه سیاست‌های مهاجرتی غلط گذشته است. سال گذشته مردم آمریکا تمام ناکامی‌های گذشته را رد کردند تا سرنوشت دیگری را برای خود رقم بزنند. آمریکا در حال بازگشت به دوران گذشته است و همه دنیا نشانه‌های این بازگشت را دیده اند. ما از این پس همیشه و همه جا کشورمان را در اولویت قرار خواهیم داد. ما بودجه دفاعی خود را ۷۰۰ میلیارد دلار افزایش دادیم تا به نیاز‌های ارتش خودمان پاسخ دهیم.

 رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مجازات کردیم و گروه تروریستی داعش را شکست دادیم.

دونالد ترامپ خاطرنشان کرد: اعضای ناتو باید سهم خود را بپردازند و هزینه‌ای که ایالات متحده برای دفاع آن‌ها انجام داده را به ما بازگردانند. ما اجازه نخواهیم داد که کره شمالی جهان را مورد تهدید خود قرار دهد. ما گزینه دیگری جز مقابله با این کشور نداریم. پس از رییس جمهور شدن من رشد اقتصادی آمریکا رشد چشمگیری داشته و ارزش سهام و اعتماد سرمایه گذاران افزایش یافته است.

ترامپ گفت: کشوری که مرز نداشته باشد، کشور نیست. کشوری که نتواند از خود دفاع کند، نمی‌تواند از ارزش‌های خود دفاع کند. ما امروز استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا را معرفی می‌کنیم. ما با رژیم‌ها و سازمان‌هایی مواجهیم که کشور ما را تهدید می‌کنند. ما با کشوری مانند چین روبرو هستیم که امنیت اقتصادی ما را تهدید می‌کند. ما با رقبای سرسختی مواجه هستیم و به همین دلیل باید خود را قدرتمند نگه داریم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: استراتژی امنیت ملی جدید ما به ۴ مساله می‌پردازد. اول اینکه استراتژی ما شامل ساخت یک دیوار در مرز جنوبی با مکزیک است و همچنین شامل پایان دادن به تمام برنامه‌هایی که مهاجران را به کشور ما می‌آورند. ما باید از ورود تروریسم اسلامگرا به آمریکا جلوگیری کنیم. استراتژی امنیت ملی ما در درجه بعد به دنبال تقویت و رونق بخشیدن به اقتصاد است. اگر اقتصاد ما ضعیف باشد نمی‌توانیم به امنیت برسیم. ستون سوم استراتژی ما حفظ صلح از طریق قدرت است. ما باید بنیه نظامی خود را بیش از پیش تقویت کنیم. استراتژی جدید ما انواع تهدیدات را در نظر می‌گیرد از تهدیدات فضایی گرفته تا تهدیدات سایبری. آخرین بخش استراتژی امنیت ملی ما پیشبرد نفوذ آمریکا در سطح جهان است. ما باید اتحاد‌های قوی در جهان ایجاد کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید