منتظر باش جواب می دهیم

کدخبر: ۱۹۴۵۷۷
روزنامه آرمان: «یکی دو روز دیگر جواب احمدی‌نژاد را خواهیم داد»؛ این جمله را روز گذشته حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور بیان کرد.
منتظر باش جواب می دهیم

 محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه در یک پیام ویدئویی چنین گفت: «در صحبت‌هایی که در جمع غیرعلنی دانشجویان مطرح کرده و بعدا خبرگزاری وابسته به دستگاه قضائی آن را منتشر کرده، عناوین مجرمانه‌ای را به بنده و همکارانم نسبت داده است. ایشان ما را فتنه‌گر، منحرف و حامی آقای بابک زنجانی معرفی کرده و ما را به‌ این اتهامات متهم کرده است. من می‌خواهم موکدا از رئیس دستگاه قضا درخواست کنم که ظرف ۴۸ ساعت اسناد محکومیت ما به عنوان فتنه‌گر، منحرف یا حمایت از آقای بابک زنجانی را منتشر کنید. در غیر این‌صورت بنده نظرم را در مورد شما و عملکرد شما طی این هشت سال با مردم در میان خواهم گذاشت و از طریق مقتضی نسبت به احقاق حق اقدام خواهم کرد». این اظهارات نشانگر ناتوانی در پاسخگویی به مسائلی است که طی سال‌ها از سوی او و یاران بهاری‌اش انجام شده است. بی‌تردید این درخواست از بالاترین مقام قضائی کشور می‌تواند هدفی جز فرافکنی و تلاش برای رهایی از پاسخگویی داشته باشد؟

پاسخ به شبهات

بی‌تردید قوه قضائیه ابایی از بیان موضوعات و روشنگری ندارد، چنان‌که دیروز رئیس قوه قضائیه با اشاره به انواع هجمه‌ها به دستگاه قضائی، گفت: مسئولان دستگاه قضائی، قضات و کارکنان قوه قضائیه هرگز نباید از این هجمه‌ها ناامید شوند و در کارشان کاستی یا نقصی پدید آید زیرا دشمن با حملات، هجمه‌ها و ارزیابی‌های غیرمنصفانه خود دقیقا به دنبال ایجاد تردید و در نتیجه پدید آوردن کاستی در کار و خدمت رسانی دستگاه قضائی است که بر این اساس بهترین پاسخ دندان شکن به دشمن، خدمت رسانی بیشتر و حل مشکلات مردم است. آیت‌ا... آملی لاریجانی تصریح کرد: ما در کنار خدمت رسانی باید نسبت به تبیین و روشنگری درباره خدمات و تلاش‌های مجموعه دستگاه قضائی نیز اهتمام داشته باشیم. در جلسه‌ای که اخیرا با جمعی از دانشجویان داشتم به ‌این جمع‌بندی رسیدم که بسیاری از تصورها از دستگاه قضائی ناشی از عدم تبیین پاره‌ای از مشکلات این دستگاه است که تبیین آنها در کنار تشریح خدمات و تلاش‌های قوه قضائیه کار چندان دشواری هم نیست. وی با بیان اینکه دشمن بیرونی و جاهل درونی از خلأ اطلاع رسانی قوه قضائیه سوء استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: مسئولان قضائی باید در حد ضرورت و تا جایی که نحوه پاسخگویی شبیه به جدل و کشمکش نشود، به شبهاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند و به تبیین کارهایی که انجام می‌شود بپردازند. آیت‌ا... آملی لاریجانی افزود: به عنوان مثال، در مورد شخصی که محکوم می‌شود گاهی بزرگنمایی می‌کنند و با انتشار مطالب خلاف واقع به بهانه‌های حقوق بشری، از این شخص یک قهرمان می‌سازند در حالی که اتهامات و محکومیت این فرد، آن چیزی نیست که در رسانه‌هایشان بیان می‌کنند. در این قبیل موارد دستگاه قضائی باید برای جلوگیری از شایعه پراکنی‌ها و تشویش اذهان و افکار عمومی، باید پس از قطعیت رأی، برخی از جزئیات موضوع را به اطلاع مردم برساند. متاسفانه ما چون خودمان مدام درگیر پرونده‌ها و موضوعات مختلف در دستگاه قضائی هستیم تصور می‌کنیم که سایرین نیز از مسائل مورد بررسی ما مطلع هستند در حالی که ‌این‌گونه نیست. آیت‌ا... آملی لاریجانی با بیان اینکه همه مسئولان، قضات و کارکنان قوه قضائیه در جایگاهی قرار دارند که باید محکم و استوار خدمت کنند و هرگز از هجمه‌ها هراسی به دل راه ندهند، آیه شریفه «ان ا... یدافع عن الذین آمنوا» را مصداق شرایط موجود دانست و تاکید کرد: توصیه من به همه مسئولان دستگاه قضائی این است که علاوه بر تلاش در جهت خدمت رسانی به نحو کامل، در راستای تبیین و تشریح مشکلات و همچنین خدمات قوه قضائیه برای احقاق حق با جدیت گام بردارند.

فرار از پاسخگویی

کانال منتسب به حامیان احمدی‌نژاد پس از سخنرانی رئیس قوه قضائیه هم سعی در ایجاد هیاهو و سیاه‌نمایی داشت که ‌این اقدام ناپسند می‌تواند نشان دهنده تلاش برای فرار از پاسخگویی باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید