معاون ترامپ سفرش به منطقه را به ژانویه موکول کرد

کدخبر: ۱۹۴۵۹۷
مسئولان آمریکایی اعلام کردند که معاون رئیس جمهوری آمریکا سفر خود به مصر و اراضی اشغالی در هفته جاری را به تعویق انداخته است.

به گزارش ایسنا، رویترز به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داد که به دلیل رأی گیری کنگره درمورد طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیرامون اصلاح بودجه، مایک پنس، معاون ترامپ در واشنگتن خواهد ماند.

الیسا فرح، سخنگوی پنس گفت که معاون رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد در ژانویه به مصر و اسرائیل سفر کند.

پنس نقش برجسته‌ای در تلاش جمهوری خواهان برای اصلاح قانون مالیات‌های آمریکا داشته است.

قرار بود پنس هفته جاری در جریان سفر خود به مصر و اراضی اشغالی، سه روز در منطقه بماند.

شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل گزارش داد، ضرب المثل "کاتولیکی بیش از پاپ بودن" برای بیان افراط در حمایت از یک موضع مشخص مطرح می‌شود. این روزها کاملا مصداق مایک پنس است که مشخص شده بیش از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، یک صیهونیست است.

این شبکه افزود: پنس خواستار برگزاری کنفرانس خبری در میدان البراق شده که اشغالگران معتقدند جزئی از هیکل کذایی است که در روایات تاریخی صهیونیست آمده است.

به گزارش این شبکه، این درخواست پنس با مخالفت خاخام دیوار البراق یعنی شموئل رابنوویچ روبه‌رو شده که با هرگونه سوء استفاده از مکانی مقدس برای تحقق اهداف سیاسی مخالفت کرده است تا مانع از برافروخته شدن آتش خشم فلسطینی‌ها شود.

در راستای سفر پنس به سرزمین‌های اشغالی شورای انقلابی فتح به ریاست محمود عباس فردا (چهارشنبه) را در رد سفر پنس به منطقه روز "خشم فلسطینی،‌ عربی و جهانی" اعلام کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان با پنس دیدار نخواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید