کرملین: آمریکا و روسیه قادر به حل مناقشات اسرائیلی-فلسطینی نیستند

کدخبر: ۱۹۴۷۸۲
سخنگوی کرملین تاکید کرد هیچ کس به نیابت از صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها قادر به حل مناقشات میان آن‌ها نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، اظهار کرد روسیه خواستار مداخله نکردن در حل و فصل مسائل خاورمیانه به ویژه مناقشات میان اسرائیل و فلسطین است؛ زیرا این امر موجب ایجاد شکافی قابل توجه میان جوامع بین المللی و تشدید تنش ها خواهد شد.

سخنگوی کرملین ضمن تاکید بر این امر که هیچ کس نمی تواند مناقشات میان اسرائیل و فلسطین را حل و فصل کند، اظهار کرد: «روسیه نمی تواند این مناقشات (میان اسرائیل و فلسطین) را حل کند. نه روسیه قادر به حل و فصل این مناقشات است و نه آمریکا. با این وجود، روسیه می تواند با تداوم سیاست های شناخته شده خود در روابط دو جانبه با طرف های اسرائیلی و فلسطینی و با در نظر گرفتن چارچوب های چندجانبه، به حل این مناقشات کمک کند.»

پسکوف همچنین افزود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تا انتهای سال جاری میلادی هیچ برنامه ای برای نشست دوجانبه با سران فلسطینی و اسرائیلی ندارد. سخنگوی کرملین اظهار کرد: «مهم ترین مسئله خودداری از انجام اقداماتی است که موجب ایجاد شکافی قابل توجه میان جوامع بین المللی و افزایش تنش ها میان طرف های اصلی در بحران خاورمیانه می شود.»

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید