دشمن بزرگ ستون فقرات

کدخبر: ۱۹۴۸۱۶
یک متخصص ارتوپدی گفت: استفاده نادرست از وسایل الکترونیکی و یا تغییر زندگی شهری سبب بروز اختلالات ستون فقرات و شیوع عارضه کمر درد در افراد شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدرضا فا‌خری متخصص ارتوپد اظهار کرد: به طور کلی عارضه کمر درد بر اثر آسیب دیدگی ستون فقرات در افراد دیده می‌شود، امروزه این عارضه در بین مردم دنیا و کشورمان به خاطر زندگی شهر نشینی شیوع پیدا کرده است.

وی بیان کرد: بسیاری از اختلالات ستون فقرات به خاطر نحوه زندگی و حتی طرز نشستن بر روی صندلی و همچنین در اثر کارکردن با تلفن همراه به وجود می آید.

فاخر‌ی با اشاره به اینکه برخی از اختلالات ستون فقرات به خاطر نبود تقارن در عضلات و همچنین ایجاد بار بیشتر از حد بر روی نقاطی از ستون فقرات ایجاد می‌شود، گفت:  این امر سبب بیرون زدگی دیسک، آرتروز و حتی عارضه سیا‌تیک در افراد می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر قوس ستون فقرات در اثر نشستن یا نحوه راه رفتن از حالت نرمال خارج شود این مسئله در طولانی مدت سبب بروز مشکلات ستون فقرات و حتی بیرون زدگی دیسک می‌شود.

فاخر‌ی بیان کرد: در اثر نشستن نادرست در پشت میز یا هنگام کار با کامپیوتر و استفاده از وسایل اینترنتی ممکن است افراد دچار قوس گردن بیش از حد طبیعی شوند و همین امر سبب ایجاد اختلالات ستون فقرات یا آرتروز گردن می‌شود.

وی یادآور شد: دردهای ناشی از مشکلات ستون فقرات می‌تواند در اثر بیرون زدگی دیسک به خاطر برداشتن اجسام سنگین به صورت غیر متعارف می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید