عجیب ترین تیم فوتبال لیگ همچنان در باتلاق

کدخبر: ۱۹۴۹۹۷
حمیدرضا جهانیان تاجری است که در فصل جدید لیگ برتر وارد چرخه مدیریتی فوتبال ایران شده و از زمان ورودش اتفاقات عجیبی در این باشگاه رخ داده است.
عجیب ترین تیم فوتبال لیگ همچنان در باتلاق

پس از آنکه نام این چهره به عنوان خریدار باشگاه نفت در رسانه ها منتشر شد، هیچ کس تصور نمی کرد که او یک پای اخبار جنجالی هفتگی در لیگ باشد. بااین حال اگرچه جهانیان در یک مصاحبه مفصل که مزین به کت و شلوار قهوه ای و کراوات بود، حرف های عجیبی درباره مسائل سیاسی و اقتصادی به زبان آورده بود، اما هنوز مانده بود تا ورزشی ها را هم حیرت زده کند. خریدار جدید نفت اما خیلی زود و با قوت آغاز کرد؛ زمانی که در بدو حضور در باشگاه نفت در یک جلسه عمومی با حضور بازیکنان علی کریمی را با بلند کردن دست از سوی بازیکنان تیم به عنوان سرمربی جانشین حمید درخشان کرد و چند هفته بعد، بعد از ناسازگاری های مداوم کریمی که به هیچ وجه حاضر به مصالحه با این چهره تازه فوتبال ایران نبود، دوباره حمید درخشان را به جای او سرمربی کرد. اما در شرایطی که نفت روند رو به سقوط خود را به دلیل نابسامانی های مدیریتی آغاز کرده بود جهانیان در یک اقدامی عجیب تر آتیلا حجازی فرزند ناصر حجازی را به عنوان سرمربی برای تیمش انتخاب کرد در شرایطی که در فوتبال ایران تیم دیگری پیدا نمی شود که آتیلا را به عنوان سرمربی برگزیند. البته این به معنای تقلیل دادن توانایی های احتمالی آتیلا نیست؛ اما برای تیمی که در بحران و رو به سقوط قرار گرفته است، این مربی 43 ساله انتخابی عجیب محسوب می شود.

جهانیان سپس پیش از بازی مقابل سپیدرود در تصمیمی فردی 3 بازیکن تیم خود را به دلیل جاسوسی از جمع کنار گذاشت. این سه حامد آقایی(مدافع سابق پرسپولیس)، احمد امیرکامدار (هافبک اسبق تراکتورسازی) و امین منوچهری (مهاجم سابق استقلال و سپاهان) بودند که در این فصل امیدوار به درخشش در تیم نفت تهران بوده اند. این سه با تصمیم فردی که مالکیتش بر باشگاه از سوی اداره کل تربیت بدنی تهران رد شده، حالا باید بیرون از گود بنشینند تا تکلیفشان روشن شود. در این باره جالب ترین صحبت را منوچهری کرده و گفته باید از باشگاه نفت پرسید جاسوسی مدنظرش برای چه کسی و با چه اهدافی انجام می شده است ...نفت که دیروز در اولین تجربه آتیلا حجازی با 3 گل مغلوب سپیدرود یکی از تیم های ته جدولی شد، امیدوار به تغییرات جدی و سروسامان دادن به اوضاع است؛ اما تا به امروز همه تصمیمات این مدعی مالکیت و خریداری نماینده سابق ایران در لیگ قهرمانان آسیا منجر به سقوط هرچه بیشتر شده است. اتفاقی که البته چندان هم غیر قابل پیش بینی نبود. اگر مصاحبه های حمیدرضا جهانیان از ابتدای فصل را کنار هم بگذارید، حتما به همان نتیجه ای می رسید که اغلب ما در همان ابتدا رسیده بودیم. نکته تلخ اما اینجاست که نفت در دست و پا زدن های آخر احتمالا خواهد سوخت و برگ جدیدی از بدهی ها، نابسامانی ها و اعتراض ها را برای فوتبال ما به یادگار خواهد گذاشت و این نتیجه طبیعی تصمیمی است که فردی با یک چک 2 میلیاردی را صاحب تیمی در بالاترین سطح فوتبال ایران می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید