پیونگ‌یانگ: تحریم‌های سازمان ملل اقدامی جنگی است

کدخبر: ۱۹۵۱۶۸
خبرگزاری رسمی کره شمالی، تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ را «اقدامی جنگی» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد پیونگ‌یانگ قدرت بازدارندگی هسته‌ای خود را تقویت خواهد کرد و این تنها راه برای ناامید کردن آمریکاست.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی یک «اقدام جنگی» و «در حکم محاصره اقتصادی کامل» است.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی -که امروز از سوی خبرگزاری دولتی این کشور منتشر شد- آمده است: «ما به طور کامل تازه‌ترین تحریم‌های سازمان ملل را رد می‌کنیم و آن را نقض آشکار حاکمیت جمهوری خود و نیز به مثابه اقدامی جنگی می‌دانیم که صلح و ثبات را در شبه‌جزیره کره و کل منطقه نابود می‌سازد.»‌

این نخستین واکنش رسمی پیونگ‌یانگ یک روز پس از اقدام شورای امنیت در تصویب قطعنامه جدید پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی محسوب می‌شود. چین متحد کلیدی کره شمالی نیز از این قطعنامه حمایت کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در تازه‌ترین اقدام خود، قطعنامه ۲۳۹۷ را در واکنش به اقدامات موشکی کره شمالی تصویب کرد. در تازه‌ترین تحریم کره شمالی در کنار دیگر اقدامات محدودکننده، صادرات فرآورده‌های پالایش شده نفتی به این کشور محدود شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید