با ماست چربی بسوزانید

کدخبر: ۱۹۵۲۵۵
هیچ شکی نیست که ماست ایسلندی فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. این ماست سرشار از پروتئین است (تا ۱۵ گرم در هر کاسه) و حتی ماست‌های معمولی هم بین ۶ تا ۹ گرم پروتئین دارند.

به گزارش سایت کتاب کاله؛ آمینو اسیدهای ضروری، پروتئین مایع و کازئین همگی دست به دست همه داده و به شما کمک می‌کنند بعد از جلسات ورزشی، با مصرفِ ۱۰۰ تا ۱۲۰ کالری که رقم ناچیزی است، بازیابی سریع‌تری داشته باشید. تازه ما به ویتامین D و کلسیم موجود در ماست هم اشاره‌ای نکردیم، و اینکه چقدر در وعدهٔ صبحانه مهم هستند.

اما بگذارید روی واقعیت انگشت بگذاریم: ماست خالی جذابیتی ندارد. به خصوص اگر دارید ماست‌های طعم‌دار و شیرین را کنار می‌گذارید تا انواع سالم‌تر آن را میل کنید. پس چطور بدنمان را با صبحانه‌ای بهتر برای یک روز عالی آماده کنیم و همزمان هیجان غذایی را هم حفظ کنیم؟ به سادگی. کافی است یکی از شش روش ترکیبی زیر را استفاده کنید تا همه مزایای ماست را داشته باشید و طعم آن هم خسته‌کننده نباشد.

۱. دسر یخی طبقاتی با ماست

اگر مزه ماست ساده را دوست دارید، می‌توانید از آن در کنار چیزهای دیگر، خیلی ساده یک دسر یخی درست کنید. کافی است در یک لیوان گردن‌دراز یا یک جام، لایه‌های مختلف را روی هم سوار کنید. یک پیاله ماست، نصف پیاله گرانولا، و مقداری میوهٔ تازه. اگر می‌خواهید به کاهش وزن‌تان کمک کند، از گریپ‌فروت،  گیلاس، انواع توت، سیب سرخ، هندوانه، هلو یا آلو هم در آن استفاده کنید.

۲. اسموتی ماست

چرا که نه؟ می‌توانید با یخ اسموتی درست کنید، مقداری ماست ایسلندی طعم آن را خوب می‌کند و بافت روان‌تری به آن می‌بخشد که لذت خوردنش را چند برابر می‌کند. ماست را با میوهٔ تازه یا یخ‌زده مخلوط کنید، مقداری اسفناج بیفزایید و اسموتی را بسازید. میوه‌های یخ‌زده مثل توت و موز، بافت اسموتی را حتی غلیظ‌تر و خوردنش را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

۳. غُسل ماست

می‌توانید میهمان‌هایتان را با ماست تحت تاثیر قرار دهید. کافی است آن را با عسل و خردل مخلوط کنید تا در کنار انواع میوه‌ها طعمی عالی داشته باشد. کرفس، هویج، خیار یا حتی جوجهٔ کبابی فلفلی. برای تهیه این چاشنی، ابتدا نصف پیمانه مایونز را با یک‌چهارم پیمانه خردل، یک چهارم پیمانه عسل، و مقدار کافی نمک و فلفل مخلوط کنید و حسابی هم بزنید. سپس یک چهارم پیمانه از این سس را با یک چهارم پیمانه ماسه کم‌چرب و دو قاشق چای‌خوری شِوید مخلوط کنید. اگر طعم آن را دوست نداشتید، کمی این نسبت‌ها را عوض کنید. خردل باعث افزایش سوخت‌و‌ساز می‌شود و ماست هم پروتئین کافی به بدن می‌رساند.

۴. چاشنی جوجه

حتما می‌دانید که می‌شود جوجهٔ بدون استخوان را در چاشنی ماست خواباند تا مزه بهتری پیدا کند. برای ساختن چاشنی خوشمزه، یک پیاله ماست کم‌چرب ساده را با یک حبه سیر له شده مخلوط کنید، یک قاشق غذاخوری آب لیمو، دو قاشق چای‌خوری زیره سبز و یک قاشق غذاخوری گشنیز به آن اضافه کنید. سپس جوجه و چاشنی را در یک ظرف سر پوشیده، حسابی تکان دهید تا گوشت کاملا پوشیده شود. برای ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا چاشنی به خوبی جذب جوجه شود. سپس به روش معمول، آن را روی آتش بپزید و میل کنید.

۵. ماست، جایگزین

ماست جایگزین خیلی خوبی برای اجزای پرچرب -مثل خامه ترش و مایونز- داخل یک دستور غذا است. در کنار جوجه، ماهی، ساندویچ سالاد تخم‌مرغ و غذاهایی از این دست، از ماست ایسلندی استفاده کنید. حتی می‌توانید از آن در پخت غذا هم استفاده کنید. یا اینکه به جای روغن کمی ماست استفاده کنید تا شیرینی و کلوچه شما آبدار شود ولی کالری و چربی آن سر به آسمان نگذارد.

۶. ماست یخ‌زده

خیلی ساده یک ظرف ماست ایسلندی را باز کنید، با پودر کاکائو مخلوط کنید، وانیل و مقداری رویه به دلخواه به آن اضافه کنید: قطعات میوه، توت، یا حتی خرده شکلات. سپس روی ظرف را بپوشانید و داخل یخچال بگذارید. در چند ساعت، یک دسر سالم و مناسب داشته باشید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید