وزیر خارجه عراق: الحشد الشعبی یک نهاد نظامی قانونی است

کدخبر: ۱۹۵۳۷۳
ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه سعودی عکاظ که امروز( دوشنبه) منتشر شد، تاکید کرد: الحشد الشعبی عراق یک نهاد نظامی قانونی است.

ایرنا – الجعفری در گفت وگو با عکاظ افزود : ما در عراق گروه های شبه نظامی نداریم و الحشد الشعبی به هیچ وجه یک گروه شبه نظامی نیست .

وی خاطرنشان کرد:الحشد الشعبی به عنوان بخشی از نیروهای مسلح عراق بر اساس قانون حق مشارکت در انتخابات را دارد و همانند سایر نهادهای نظامی عراق تحت فرمان نخست وزیر حیدر العبادی به عنوان فرمانده کل قوا در کشور عمل می کند.

وزیر خارجه عراق در این مصاحبه به شدت از 'روش سهمیه بندی پست های سیاسی' حاکم بر کشورش انتقاد کرد و از آن به عنوان 'سرطان' نام برد.

الجعفری تاکید کرد: نهادهای سیاسی باید بر اساس اصل شایسته سالاری عمل کنند و تنوع دینی ، مذهبی و قومی در عراق را بپذیرند. این روش باید لغو شود.

وی در ارتباط با همه پرسی برگزار شده در کردستان عراق گفت: ' ما نمی گوییم موضوع تجزیه عراق کاملا پایان یافته است اما این موضوع در حال حاضر تا اندازه زیادی به وضعیت اطمینان بخشی رسیده است.'

به نوشته عکاظ ، الجعفری از 'تحقق یافتن قانون اساسی عراق' به عنوان تضمین 'وحدت' در کشورش نام برده و افزود:' دمکراسی و فدرالیسم در عراق به طور کامل تحقق نیافته است.'

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید