دادستان کل کشور:

عده‌ای ماموریت دارند دستگاه‌های منصوب رهبری را بکوبند

کدخبر: ۱۹۵۴۶۲
ایسنا: دادستان کل کشور خواستار تقویت روحیه بسیجی و انقلابی در دستگاه قضایی شد و گفت: باید با تلاش و همت بسیجی وار، روز به روز به قوه قضاییه صد در صد انقلابی نزدیک شویم.
عده‌ای ماموریت دارند دستگاه‌های منصوب رهبری را بکوبند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست معاونان عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان بسیج قوه قضاییه با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) وتبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، به نقش و جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی و لزوم ولایت پذیری محض از ولی ققیه اشاره کرد و گفت: هر کسی باید در هر مقام و جایگاهی که هست یک ملاک و معیار حرکت برای خودش داشته باشد تا بتواند با تکیه بر او در مسیرهای سخت و دشوار زندگی از خطر انحراف و لغزیدن رها و دور شود.

دادستان کل کشور با اشاره به برخی آیات و روایات مربوط به جایگاه امامت و ولایت در اسلام  تاکید کرد: خداوند تکمیل دین را توام با پذیرش ولایت دانسته است و در واقع  اسلام منهای ولایت کامل نیست و دین اسلام، این نعمت الهی وقتی کامل می شود و موجب کمال می شود که با ولایت پذیری همراه باشد.

منتظری با تاکید بر اینکه "البته تبعیت از ولایت فقیه تنها به حرف و گفتار نیست و در عمل باید تبلور یابد" به حدیثی از امام صادق (ع) درباره ویژگی های یک شیعه واقعی نیز اشاره کرد و گفت: کسی که مدعی تبعیت از  ولایت فقیه است و ولی فقیه را رشحه ای از رشحات امام معصوم می داند باید همواره به شاخص‌ها و ویژگی‌های یک پیرو واقعی و یک بسیجی تابع ولی فقیه که در کلام حصرت امام و مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است توجه جدی و همیشگی داشته باشد.

وی تبعیت از ولی فقیه را دارای زیربنا و حجت شرعی دانست و گفت: مهمترین ویژگی بسیج و بسیجی همین تبعیت محض از ولی فقیه است.

این مقام قضایی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به تقویت روحیه بسیجی و انقلابی در دستگاه قضایی که خواسته مهم مقام معظم رهبری است گفت: صادقانه و واقع بینانه اگر بخواهیم نگاه کنیم باید بگوییم که قوه قضاییه هنوز با صد در صد انقلابی بودن فاصله دارد و کسی که باید این روحیه را در دستگاه قضایی تقویت و به آن کمک کند نیروی خالص بسیجی است؛ چرا که صد در صد انقلابی بودن تاکید و خواسته مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی است که درباره هیچ نهاد دیگری از سوی ایشان به این صراحت مطرح نشده است؛ بنابر این این موضوع برای ما حجت است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: قاضی و کارمند انقلابی هیچگاه خود را در معرض لغزش و خطا و دریافت رشوه، سفارش و توصیه قرار نمی‌دهد و همواره با قاطعیت در مقابل آن می‌ایستد.

منتظری با طرح این پرسش که "چقدر توانسته ایم روحیه بسیجی را در دستگاه قضایی و جامعه گسترش دهیم" اظهار کرد: باید ببینیم

چه مسیری را باید برویم و چه برنامه‌ای را اجرا کنیم که چهره دستگاه قضایی چهره مطلوب‌تری باشد و بتوانیم در مقابل این همه هجمه و توطئه‌ای که علیه دستگاه قضایی می شود تا چهره قوه قضاییه را نامطلوب جلوه دهند، چهره خوبی از این دستگاه را به جامعه نشان دهیم.

دادستان کل کشور در ادامه به برخی هجمه ها و سخنان علیه دستگاه قضایی از سوی برخی افراد که امروز نقش اپوزوسیون را دارند اشاره کرد و افزود: کسانی با بزرگ بینی و دروغ های مخرب قصد دارند به دستگاه قضایی ضربه وارد کنند. عده‌ای هم ماموریت دارند دستگاه های  منصوب رهبری را  بکوبند.

وی تاکید کرد: شما ببینید رسانه های بیگانه چقدر دستگاه های منصوب رهبری را می کوبند و انواع واقسام دروغ ها و تهمت ها را به این دستگاه ها از جمله قوه قضاییه نسبت می دهند؟

منتظری گفت: البته نمی گوییم در قوه قضاییه و دستگاه های دیگری که منصوب رهبری هستند اشکال و ضعف نیست اما ببینید که چگونه این دستگاه ها را سیبل کرده و آماج حملات خود قرار داده اند.

دادستان کل کشور در پایان تاکید کرد: در چنین شرایطی وظیفه  شما بسیجیان بسیار سنگین است  و  باید تلاش کنید هرچه قدر می توانید مجموعه دستگاه قضایی را به سمت انقلابی بودن سوق و روحیه بسیجی را توسعه دهید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید