اخراج ۱۷ تبعه خارجی از کره جنوبی در راستای اقدامات مقابله با تروریسم

کدخبر: ۱۹۵۷۵۴
کره جنوبی در آستانه برگزاری المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، ۱۷ تبعه خارجی را در راستای اقدامات مقابله با تروریسم از این کشور اخراج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «ساندی مورنینگ هرالد»، رسانه های کره جنوبی از اخراج 17 تبعه خارجی در راستای اقدامات مقابله با تروریسم در آستانه المپیک زمستانی پیونگ چانگ خبر دادند. دفتر مهاجرت کره جنوبی اعلام کرد افراد اخراج شده اتباع 5 کشور خارجی مختلف از جمله کشورهای آسیای مرکزی و جنوب شرقی بودند.

سخنگوی دفتر مهاجرت کره جنوبی همچنین اظهار کرد برخی از افراد اخراج شده وابسته به گروه های تروریستی بین المللی بودند و یا در فهرست افراد تحت تعقیب سازمان های اطلاعاتی دیگر کشورها قرار داشتند.

وی افزود: «در حالی که ورزشکاران و مردمی از سراسر جهان برای شرکت در المپیک زمستانی پیونگ چانگ به کره جنوبی می آیند، باید تمامی اقدامات لازم برای مبارزه با تروریسم را مدنظر قرار دهیم. نمی توان احتمال ورود تروریست ها به کشور در پوشش مسافران و تماشاگران خارجی المپیک را نادیده گرفت. بنابراین در زمان برگزاری رقابت ها باید هشیاری کامل خود را حفظ کنیم.»

اخیرا کره جنوبی تمرینات خود را در زمینه مقابله با تروریسم با حضور صدها افسر پلیس مسلح و آتش نشانان مستقر در اطراف محل برگزاری المپیک زمستانی افزایش داده است. در زمان برگزاری المپیک، حدود 5000 افسر پلیس و نیروی امنیتی مسلح در اطراف محل برگزاری این رویداد مهم مستقر خواهند بود.

در ماه اکتبر در پی افزایش نگرانی ها در خصوص تنش در شبه جزیره کره، وزارت خارجه کره جنوبی جلساتی امنیتی را برای دیپلمات ها و نمایندگان 120 سفارتخانه و شرکت خارجی برگزار کرد. وزارت خارجه کره جنوبی در خصوص تلاش های بی وقفه مقامات سئول برای برگزاری بازی ها در شرایط امنیتی مساعد به نمایندگان دیگر کشورها اطمینان خاطر داد.

افزایش تنش ها در شبه جزیره کره نگرانی هایی را در خصوص اقدامات نظامی پیونگ یانگ در زمان برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی مطرح کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید