اعلام مناطق ویژه امنیتی در استان تونجالی ترکیه

کدخبر: ۱۹۶۴۲۸
روزنامه جمهوریت در خبری اعلام کرد که استانداری تونجالی به منظور تامین امنیت و محافظت مردم از تهدید گروه های تروریستی و تجزیه طلب، 30 منطقه از استان تونجالی را به عنوان مناطق ویژه امنیتی معرفی کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از وبسایت اینترنتی روزنامه جمهوریت، استانداری تونجالی در اطلاعیه ای اعلام کرده است که در راستای مبارزه و دستگیری عناصر تجزیه طلب و تروریستی در استان تونجالی، فعالیت ماموران امنیتی قاطعانه در حال انجام است و در روزهای پیش رو بر شدت آن افزوده خواهد شد.

به نوشته این رسانه، در ادامه این اطلاعیه، استانداری تونجالی اعلام کرد که به منظور تامین امنیت جانی و مالی شهروندان، برقراری آرامش و اطمینان از ایمنی زندگی مردم شهر از تهدید گروه های تروریستی، 30 منطقه در شهرهای اواجیق، پولومور، هوزات و ناظمیه از استان تونجالی از تاریخ یکم ژانویه تا 15 ژانویه 2018 به عنوان مناطق ویژه امنیتی معرفی می شود و شهروندان بدون اجازه مراکز امنیتی حق ورود به این مناطق را ندارند.

به گزارش ایرنا، حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه در جنوب شرقی ترکیه از جمله استان حکاری علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.

این تشکیلات حدود هشت ماه پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرد.

دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.

مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید