روشی برای کنترل دیابت!

کدخبر: ۱۹۶۴۸۶
در حال حاضر دیابت بیش از سی میلیون انسان را در ایالت متحده امریکا تحت تاثیر خود قرار داده است. این بیماری خطرناک می تواند مشکلات بسیاری از جمله بیماری های قلبی عروقی، آسیب های عصبی، آسیب های کلیوی و . . . برای فرد مبتلا به همراه داشته باشد. با داشتن یک رژیم غذایی کامل و دقیق می توان این بیماری مزمن را به خوبی تحت کنترل و درمان قرار داد.کارشناسان بسیاری معتقد هستند که دیابت با یک برنامه رژیم غذایی سخت و سالم کاهش پیدا می کند و از حالت مزمن خارج می شود.

به گزارش نت نوشت؛ در حال حاضر دیابت بیش از سی میلیون انسان را در ایالت متحده امریکا تحت تاثیر خود قرار داده است. این بیماری خطرناک می تواند مشکلات بسیاری از جمله بیماری های قلبی عروقی، آسیب های عصبی، آسیب های کلیوی و . . . برای فرد مبتلا به همراه داشته باشد. با داشتن یک رژیم غذایی کامل و دقیق می توان این بیماری مزمن را به خوبی تحت کنترل و درمان قرار داد. کارشناسان بسیاری معتقد هستند که دیابت با یک برنامه رژیم غذایی سخت و سالم کاهش پیدا می کند و از حالت مزمن خارج می شود. بنابراین با یک رژیم غذایی برای دیابت ‌تان فکری کنید!

رژیم غذایی برای دیابت

طی تحقیقاتی که بین ۳۰۶ نفر بین سنین ۲۰ الی ۶۵ سال صورت گرفت افرادی که مبتلا به دیابت نوع ۲ بودند و اضافه وزن داشتند، انسولین مصرف نمی کردند. در حدود نیمی از این شرکت کنندگان در یک برنامه کاهش وزن قرار گرفتند و نیمی دیگر از افراد هم تحت مراقبت های معمول دیابت زیر نظر پزشک عمومی قرار گرفتند.

افرادی که در دوره کاهش وزن به سر می بردند در ابتدای برنامه‌شان هیچ گونه ورزشی نداشتند و تنها با یک رژیم غذایی برای دیابت که کم کالری بود و به کمک سوپ ها و . . . طی یک هفته ادامه دادند و پس از یک هفته نیز به رژیم غذایی نرمال بازگشتند.

پس از مدتی محققان دریافتند که تقریبا نیمی از شرکت کنندگان که با برنامه کاهش وزن پیش رفته اند، توانسته اند از دیابت رهایی پیدا کنند. این درحالی بود که گروه مقابل که فقط تحت مراقبت های دیابت بودند، تنها تعداد شش نفر توانستند به بهبودی دست یابند و بقیه افراد گروه همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می کردند.

نیمی از ۵۷% شرکت کنندگان وزن زیادی را از دست دادند و به بهبودی دست یافتند. آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ کیلو گرم کاهش وزن داشتند. ۳۴ % شرکت کنندگان نیز وزنی کمتر از ۵ تا ۱۰ کیلوگرم را کم کردند و همچنان به دیابت مبتلا بودند.

این یافته‌ها حاکی از آن است که حتی اگر شخصی در سن ۶ سالگی به دیابت نوع ۲ مبتلا باشد می تواند با یک رژیم مناسب آن را مهار کند. بر خلاف رویکردهای دیگر کم کردن وزن از طریق یک رژیم غذایی برای دیابت و ورزش مستمر می تواند انعطاف پذیری جهت کاهش دیابت را برای بدن به ارمغان آورد.

چاقی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه است اما به سادگی نمی توان گفت که از دست دادن وزن به معنای این است که فرد هرگز به دیابت مبتلا نخواهد شد.

چه زمانی دیابت بروز می کند ؟

دیابت نوع ۲ هنگامی که بدن در برابر اثرات انسولین مقاومت می کند یا زمانی که بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند، بروز می کند. این اختلال سلول ها، پانکراس را تحت تاثیر خود قرار می دهد. نام این دسته از سلول ها ” سلول های بتا ” می باشد. آن ها در نهایت به طور فزاینده ای دچار اختلال می شوند و سبب می شوند که تولید انسولین مدام کمتر شود.

Isobel Murray  ۶۵ ساله می گوید که رژیم غذایی کم کالری برای مدت ۱۷ هفته توانست ۱۶ کیلوگرم وزن او را کاهش دهد و این امر در کاهش علائم دیابت بسیار موثر بود. زمانی که پزشکان به او اعلام کردند که پانکراس‌اش به خوبی کار می کند بسیار شگفت زده شده بود و انگیزه بسیاری برای ادامه این روند داشت.

با تمام این تحقیقات باز هم اگر مبتلا به دیابت هستید و قصد کاهش وزن دارید حتما قبل از انجام هر گونه اقدامی با پزشک خود مشورت داشته باشید.

مراقبت های پزشکان به چه صورت است ؟

افراد دیابتی همواره می اندیشند که زندگی یک فرد دیابتی داشته باشند به صورتی که دیابتی بودن همیشه در ذهن آن ها باقی می ماند. در حالی که می توان با یک رژیم مناسب از این وضعیت برای همیشه رهایی پیدا کنند. این افراد می بایست اطلاع داشته باشند که کاهش وزن در ابتدا یک روش جهت مبارزه با دیابت نوع ۲ است سپس می توان آن را به طور کلی از بین برد. سلول های بتا در پانکراس عمر محدودی دارند، آن ها هر سال نسبت به سال گذشته شکسته تر و فرتوت تر می شوند و در نهایت پس از سال ها خراب و نابود می شوند. تمامی پزشکان و متخصصان تغذیه می توانند با ارائه رژیم غذایی مناسب فرد و البته بررسی غدد، دیابت نوع ۲ را کاهش دهند. این بیماری بین کودکان و نوجوانان بسیار پر خطر شناخته شده است که می تواند مشکلات غیر قابل جبرانی را ایجاد کند. در حالی که دیابت نوع ۱ بین کودکان شایع تر می باشد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید