اعلام مناطق ویژه امنیتی در شهرهای لیجه و کولپ استان دیاربکر ترکیه

کدخبر: ۱۹۷۴۶۶
روزنامه گونش ترکیه در خبری اعلام کرد که در راستای مبارزه با عناصر تروریستی و تجزیه طلب و همچنین تامین امنیت و محافظت مردم در مقابل تهدیدات این گروهها، 69 روستا از شهرهای لیجه و کولپ در استان دیاربکر ترکیه به عنوان مناطق ویژه امنیتی معرفی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه گونش در خبری نوشت: استانداری دیاربکر در اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور تامین امنیت جانی و مالی شهروندان، برقراری آرامش و اطمینان از ایمنی زندگی مردم منطقه از تهدید گروه های تروریستی، 69 روستا از جمله روستاهای بهارلار، گولدیکن، یاپراق کوی، درکان در شهر لیجه و قارپوزلو، دره جیک، ایشیکلار و آستال در شهر کولپ از تاریخ 9 ژانویه 2018 تا اطلاع ثانوی به عنوان مناطق ویژه موقت امنیتی معرفی می شود و شهروندان بدون اجازه مراکز امنیتی حق ورود به این مناطق را ندارند.

به گزارش ایرنا، ترکیه این اقدامات امنیتی را در راستای مبارزه با فعالیت گروه پ.ک.ک انجام می دهد.

حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه در جنوب شرقی ترکیه از جمله استان حکاری علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.

این تشکیلات حدود هشت ماه پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرد.

دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.

مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید