پوست هندوانه زباله نیست!

کدخبر: ۱۹۷۵۰۲
احتمالاً شما نیز جزء کسانی هستید که پس از خوردن هندوانه پوست آن را دور می‌اندازند. اما ما قرار است در این مقاله در نت‌نوشت با معرفی خواص پوست هندوانه به شما نشان دهیم که این کار اشتباه است تا از این پس این ماده را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

نت نوشت؛ احتمالاً شما نیز جزء کسانی هستید که پس از خوردن هندوانه پوست آن را دور می‌اندازند. اما ما قرار است در این مقاله درنت‌نوشت با معرفی خواص پوست هندوانه به شما نشان دهیم که این کار اشتباه است تا از این پس این ماده را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ارزش غذایی پوست هندوانه

پوست هندوانه، نه تنها خوراکی است بل از مواد مغذی بسیاری نیز برخوردار می‌باشد. در واقع این قسمت از هندوانه نه تنها همان مواد مغذیِ خودِ هندوانه را دارست بلکه مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات فعال در آن وجود دارند.

پوست هندوانه در عین آن که از کالری اندکی برخوردار است، اما سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، پتاسیم و روی است. افزون بر این، مقادیر زیادی کلروفیل، سیترولین، لیکوپن، اسیدهای آمینه، فلاونوئیدها و … در این قسمت از هندوانه وجود دارند.

خواص پوست هندوانه

۱- مراقبت از پوست:

با توجه به مقادیر زیاد لیکوپن و فلاونوئیدهایی که در پوست هندوانه وجود دارند و همچنین به سبب وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، که می‌توانند موجب کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس اکسداتیو شوند، می‌توان گفت پوست هندوانه برای پوست بدن مفید بوده و موجب از میان رفتن لکه‌ها و چین و چروک پوست می‌شود.

۲- کاهش فشار خون:

پوست هندوانه سرشار از پتاسیم است و می‌تواند به مثابه‌ی یک وازیدولاتور موجب کاهش فشار خون شده و نتیجتاً کاهش خطر ابتلا به تصلب شرایین و سایر بیماری‌های قلبی- عروقی را به همراه داشته باشد.

۳- تقویت سیستم ایمنی:

یک قسمت از پوست هندوانه، یعنی یک فنجان از آن، می‌تواند ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین C را برطرف سازد. از آن جا که ویتامین C نقش مهمی در تولید گلبول‌های سفید دارد، می‌توان گفت که مصرف پوست هندوانه موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

۴- کاهش وزن:

پوست هندوانه از کالری بسیاری اندکی برخوردار است و در عین حال به سبب دارا بودن مقدار فیبر فراوان می‌تواند موجب احساس سیری و پری شده و میل به خوردن غذا را کاهش دهد. افزون بر این از طریق افزایش سرعت متابولیسم بدن نیز می‌تواند در چربی سوزی مؤثر باشد.

۵- بهبود میل جنسی:

این پوست بهبود عملکرد و میل جنسی را به همراه دارد. در واقع پوست هندوانه موجب می‌شود که جریان خون بهتر به آلت تناسلی برسد و در نتیجه میل جنسی  و به تبع عملکرد جنسی افزایش یابد.

۶- بیماری‌های مزمن:

لیکوپن و سیترولین موجود در این پوست با مبارزه با رادیکال‌های آزاد موجب خنثی شدن اثرات آن‌ها می‌شوند، پیش از آن که بتوانند بیماری‌های مزمن را سبب شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نفوذ خزنده رقبای واشنگتن در صنعا

      اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد، مقام های چین و روسیه با انصار الله دیدار داشتند؛ دیدارهایی که…

    کارگزاری مفید