تظاهرات مهاجران هائیتی علیه ترامپ نزدیک عمارت اعیانی او

کدخبر: ۱۹۸۰۷۶
تعدادی از مهاجران هائیتی و حامیان آن‌ها در آمریکا در اعتراض به اظهارات توهین‌آمیز اخیر دونالد ترامپ، مقابل عمارت اعیانی او در فلوریدا تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، حدود چند صد تظاهرکننده روز گذشته (دوشنبه) در اعتراض به اظهارات زشت و رکیک «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا علیه مهاجران کشورهای آفریقایی، نزدیک عمارت اعیانی او در فلوریدا تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرکنندگان هائیتی-آمریکایی و حامیان آنها پرچم هائیتی را در دست داشتند و به زبانهای انگلیسی و هائیتی علیه رئیس جمهور آمریکا شعار می دادند. برخی از این معترضان می گفتند: ما چه می خواهیم؟ عذرخواهی.

یکی از معترضان گفت: من به خاطر اظهارات بسیار نژادپرستانه و فریبنده دونالد ترامپ بیرون آمدم. این باعث می شود کشور ما به عقب بازگردد. این کارها همانی نیست که پدران بنیانگذار ما در نظر داشتند.

یکی از سازمان دهنگان این تظاهرات هم گفت: ما می خواهیم برای آمریکا و پرزیدنت ترامپ دعا کنیم. انسان جایزالخطاست. ما خواستار استیضاح ترامپ نیستیم. فقط می خواهیم او عذرخواهی کند.

ترامپ روز پنجشنبه در یک نشست با قانونگذاران،کشورهای آفریقایی و هائیتی که مهاجرانی به آمریکا داشته‌اند، به «چاه مستراح» تشبیه کرد. وی در این نشست گفته بود: چرا این افراد باید از کشورهایی که مثل چاه مستراح است به اینجا بیایند؟

دفتر حقوق بشر سازمان ملل هم پیشتر اظهارات توهین آمیز ترامپ درباره هائیتی و کشورهای آفریقایی را تکان دهنده و شرم آور خواند و آن را محکوم کرد.

ترامپ از زمانی که این اظهارات زشت و ناپسند را علیه مهاجران مطرح کرده است، با موج گسترده ای از اعتراضات مواجه شده است. ترامپ روز گذشته برای گذراندن روز «مارتین لوتر کینگ جونیور»، یکی از تعطیلات رسمی آمریکا به مناسبت سالروز تولد رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی های آفریقایی تبار، به عمارت مارالاگوی خود در فلوریدا رفت.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این هم در اظهاراتی توهین آمیز در یک جمع خصوصی مدعی شده بود که همه مهاجرانی که از هائیتی وارد آمریکا می شوند ایدز دارند! این در حالی است که کاخ سفید ادعا کرد ترامپ هرگز برای اشاره به مهاجران از واژه ایدز استفاده نکرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید