دستگیری 14 تبعه خارجی در ترکیه به اتهام ارتباط با داعش

کدخبر: ۱۹۹۱۳۰
وبسایت خبری روزنامه ملیت اعلام کرد: 14 تبعه خارجی به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر شانلی اورفای ترکیه دستگیر شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از این رسانه، ماموران پلیس مبارزه با ترور شهر شانلی اورفا با پشتیبانی عوامل اطلاعاتی، در عملیاتی محرمانه و با محاصره همزمان آدرسی از قبل شناسایی شده، 14 تبعه خارجی شامل یک نفر هلندی، یک نفر انگلیسی مراکشی تبار، هفت الجزایری، 2 سوری، 2 عراقی و یک مصری را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر و به اداره پلیس امنیت شهر منتقل کردند.

ملیت نوشت: بر اساس اخبار دریافتی از ماموران امنیتی، کفاح بشیر حسین عضو ارشد گروه تروریستی داعش و مسئول بخش درمانی آن و همچنین دو تن دیگر که در لیست قرمز اینترپل بودند، در میان این دستگیر شدگان هستند.

ملیت اضافه کرد: کفاح بشیر حسین عضو ارشد گروه تروریستی داعش و مسئول بخش درمانی این گروه ترویستی در اعترافات خود اذعان کرده که تخصص او در رشته روماتولوژی است و از بنیانگذاران گروه توحید و جهاد در سال 2004 در عراق است.

به نوشته این رسانه، ماموران پلیس در بازرسی از منزل دستگیر شدگان، تعداد زیادی لوازم دیجیتالی و اسناد سازمانی کشف و ضبط کردند.

به گزارش ایرنا، ترکیه به علت مرز طولانی یکهزار و 500 کیلومتری با عراق و سوریه در جنوب این کشور، در سال های گذشته مهمترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید