سامانه بارشی فردا از کشور خارج می شود

کدخبر: ۱۹۹۷۴۰
معاون وزیر راه و شهرسازی از خروج سامانه سرد و بارشی طی روز سه شنبه ۱۰ بهمن از سمت شرق و شمال شرق کشور خبر داد و گفت: این بارش‌ها مبنی بر رفع خشک‌سالی نیست و باید دقت داشت که خشک‌سالی در کشور پابرجاست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  داوود پرهیزگار با اشاره به خواستگاه سامانه سرد و بارشی که موجب بارش نزولات آسمانی شده است اظهار کرد: این سامانه بارشی فردا از سمت شرق و شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی از اروپا حرکت خود را آغاز کرده و از سمت غرب وارد کشور شده که هسته اصلی این سامانه هوای قطبی است.

 وی افزود: این سامانه بارشی از روی اقیانوس اطلس شکل می‌گیرد و هنگام ورود به ایران بیشترین انرژی را دارد، اما در زمان حرکت به سمت شرق و شمال شرق هیچ‌ منبع رطوبتی برای تغذیه آن وجود ندارد.

رییس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی فعالیت‌های سامانه‌های بارشی در بهمن، اسفند سال جاری و فروردین سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم میزان بارندگی در سال جاری در حد معمول و بیشتر باشد تا از میزان خشکسالی کم شود.

پرهیزگار تصریح کرد: این بارش‌ها مبنی بر رفع خشک‌سالی نیست در واقع از اول مهرماه نسبت به بارش‌های سال زراعی تاکنون بیش از 60 درصد کم‌بارشی داشته‌ایم که این سامانه بخشی از 60 درصد را جبران می‌کند.  باید دقت داشت که خشکسالی در کشور پابرجاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید