پاکستان ۲۰ متهم به ارتباط با تروریست ها را به کابل تحویل داد

کدخبر: ۱۹۹۹۸۴
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که اسلام آباد، ۲۰ نفر متهم به ارتباط با شبکه حقانی و طالبان را تحویل دولت افغانستان داده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از داون نیوز، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در صفحه توئیتر خود نوشت: پاکستان در جنگ علیه تروریسم حدود ۷۵ هزار نفر از شهروندان از جمله ۶ هزار نیروی امنیتی خود را از دست داده است.

وی افزود که دولت پاکستان در نوامبر سال گذشته ۲۷ نفر متهم به ارتباط با شبکه حقانی و طالبان افغانستان را به دولت کابل تحویل داده است.

این سخنان سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در حالی بیان می شود که پس از حمله تروریستی به هتل «اینتر کانتیننتال» در کابل و حملات پس از آن در پایتخت افغانستان، از جمله انفجار یک دستگاه آمبولانس در این شهر که در آن بیش از ۱۰۰ افغانستانی کشته شدند. پاکستان به دست داشتن در این حوادث تروریستی متهم شد.

وی در ادامه پیام توئیتری خود چنین نوشته است: میزان تلفات نیروهای مسلح پاکستان، بالاترین میزان تلفات افسران و سربازان در جهان است و پاکستان نیز در جنگ با تروریسم بیش از ۱۲۳ میلیارد دلار زیان دیده است.

پیش از این، «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا اعلام کرده بود که اگر پاکستان نتواند اقدامی علیه پایگاه های امن تروریستی در این کشور انجام دهد، همه کاری را انجام خواهیم داد تا این ضمانت را بدهیم که دیگر آنها وجود نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که طی یک روز گذشته در حملات انتحاری در کابل بیش از ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید