2 مجروح در پی حمله موشکی گروه های کُردی سوریه به شهرستان ریحانلی ترکیه

کدخبر: ۲۰۰۰۳۲
خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که در پی حمله موشکی گروه های کُردی سوریه به محله گل تپه شهر ریحانلی از توابع استان حاتای، 2 غیر نظامی مجروح شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از این رسانه، در پی شلیک 2 موشک از مناطق تحت تصرف عوامل گروه های تروریستی یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ)،حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) در عفرین به محله گل تپه شهر ریحانلی، 2 غیر نظامی مجروح شدند.

به نوشته این رسانه، اولین موشک پرتاپ شده به دیوار یک ساختمان مسکونی سه طبقه در محله گل تپه از شهر ریحانلی و دومین موشک نیز یک ساعت بعد به ساختمانی دیگر در همین محله اصابت کرده است.

در همین ارتباط بعضی از رسانه های ترکیه از کشته شدن یکی از مجروحان این حمله موشکی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده، در دوازدهمین روز نیز ادامه یافت و بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در عملیات شاخه زیتون تاکنون بیش از 712 نفر از تروریست ها نیز به هلاکت رسیده اند.

بر اساس اخبار منتشره از رسانه های ترکیه، پس از آغاز عملیات عفرین، معارضان کرد سوری به تلافی حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و عملیات شاخه زیتون، حملات موشکی خود را به خاک ترکیه آغاز کرده و در 12 روز گذشته چندین موشک به سوی شهرهای کیلیس و ریحانلی پرتاب کرده که در نتیجه آن دهها غیر نظامی ترک کشته و یا مجروح شدند.

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید