فرمول قهرمانی پرسپولیس درهفته ۲۴

کدخبر: ۲۰۱۸۴۷
پرسپولیس به سمت زودهنگام ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر حرکت می‌کند.
فرمول قهرمانی پرسپولیس درهفته ۲۴

فولاد خوزستان پنجشنبه  در دیدار معوقه خود مقابل پیکان شکست خورد تا کار پرسپولیس را برای قهرمانی زودهنگام راحت تر کند.

فولاد تیم سوم جدول، با این باخت که دومین باخت فصلش بود فرصت حضور در رده دوم جدول را از دست داد.

در پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر و با احتساب دیدار فولاد-پیکان، پرسپولیس با ۵۴ امتیاز صدرنشین اسوده خاطر لیگ است. ذوب آهن، فولاد و سایپا هم ۳۸ امتیازی اند و به خاطر تفاضل گل در رده های دوم تا چهارم قرار گرفته اند. پارس جنوبی جم ۳۷ امتیاز دارد. استقلال ۳۵ امتیازی است.

درشرایطی که هفت هفته مانده به پایان لیگ مانده پرسپولیس ۱۶ امتیاز از  نزدیک ترین رقبایش بیشتر دارد. این فاصله به این معنا است که قرمزها تنها نیاز دارند از هفت بازی باقیمانده خود شش امتیاز بگیرند و قهرمان شوند. دو برد پرسپولیس را به زودهنگام ترین قهرمانی تاریخ می رساند. پرسپولیس اگر در بازی هفته ۲۴ استقلال خوزستان را شکست دهد و با برد در دربی مقابل استقلال در دهم اسفند به قهرمانی می رسد. این تیم می تواند در یک سال شمسی دوبار قهرمان لیگ شود. پرسپولیس اگر بتواند در پایان دربی قهرمان شود به یک دستاورد تاریخی می رسد. قهرمانی پنج هفته مانده به پایان لیگ یک اتفاق بی سابقه است.

 قهرمانی در پایان دربی ۸۶ چالش جدید قرمزهاست. آنها با دو برد مقابل استقلال خوزستان و استقلال تهران به این هدف می رسند.

معادلات اما زمانی جالب تر می شود که متوجه شویم امکان قهرمانی پرسپولیس در همین هفته بعد لیگ هم وجود دارد.

در بازیهای هفته بعد اگر ذوب آهن به میهمان خود پدیده ببازد، سایپا در رشت مغلوب سپیدرود شو، استقلال، فولاد را در اهواز شکست دهد و پارس جنوبی موفق به پیروزی مقابل تراکتورسازی نشود زمینه قهرمانی فراهم خواهد شد. پرسپولیس در شرایطی قهرمان می شود که اختلافش با تیم دوم در پایان هفته ۲۴ به ۱۹ امتیاز رسیده باشد.

بعید است البته تمامی این اتفاقات باهم بیفتد اما اگر این نتایج رقم بخورد قرمزها می توانند در آزادی جشن قهرمانی بگیرند.

بازی پرسپولیس آخرین دیدار هفته بیست و چهارم است، این تیم شنبه پنجم اسفند میزبان استقلال خوزستان است و پرسپولیسی ها می دانند در آن چهار دیدار دیگر چه اتفاق افتاده است.

قهرمانی شش هفته مانده به پایان لیگ در دست خود قرمزها نیست و بستگی به سایر نتایج دارد، اگر فولاد، ذوب آهن و سایپا شکست بخوردند، پارس جنوبی هم نبرد پرسپولیس می داند که با برد مقابل استقلال خوزستان در پنجم اسفند قهرمان خواهد شد.

البته اگر در آن چهار بازی نتایج فوق رقم نخورد برانکو می تواند با برد برابر استقلال خوزستان، زمینه قهرمانی در ۱۰ اسفند در روز دربی را فراهم کند. اتفاقی که برای هواداران شیرین‌تر هم خواهد بود./ سایت نود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید