دی‌میستورا: ژنو تنها راه رسیدن به قانون اساسی جدید سوریه است

کدخبر: ۲۰۲۱۷۲
نماینده سازمان ملل در امور سوریه در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان تاکید کرد که مذاکرات ژنو تنها راه برای رسیدن به قانون اساسی جدید سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه در این اظهارات تاکید کرد:‌ مذاکرات ژنو و نظارت بین المللی تنها راه برای تدوین قانون اساسی جدید در سوریه هستند.

دی‌میستورا در ادامه عنوان داشت: تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی در ژنو ضروری است و هیچکس جز ما نمی‌تواند این کار را انجام دهد لذا برای این امر تلاش زیادی می کنیم.

اخیرا نشستی در سوچی روسیه تحت نظارات مسکو برگزار شد که هدف از آن تدوین قانون اساسی جدید سوریه اعلام شده بود. دی‌میستورا و نمایندگان دولت سوریه در این نشست حضور یافتند اما شورشیان سوری آن را تحریم کردند و در نهایت به دست‌آورد خاصی منتهی نشد.

دی‌میستورا با اشاره به حضور سازمان ملل در مذاکرات آستانه و مذاکرات گفتگوی ملی سوریه در سوچی روسیه خاطر نشان کرد:‌ آنچه در سوریه رخ می‌دهد تلاش‌ها برای رسیدن به راهکار سیاسی را ناکام می‌گذارد ولی ما به روند ژنو ادامه خواهیم داد.

فرستاده سازمان ملل در امور سورریه مذاکرات آستانه را تا زمانی که به توقف درگیری‌ها بینجامد مفید خواند و گفت: حاضران در این مذاکرات باید آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد را ارزیابی کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک