اندونزی 1.6 تن ماده مخدر صنعتی شیشه را کشف و ضبط کرد

کدخبر: ۲۰۲۳۵۱
مقامات رسمی اندونزی خبر دادند: نیروهای مقابله با مواد مخدر این کشور در عملیاتی گسترده محموله ای به میزان 1.6 تن ماده مخدر صنعتی متامفتامین (شیشه) را در یک فرورند کشتی‌ در آبهای نزدیکی مرز این کشور و سنگاپور، کشف و ضبط کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رسانه های اندونزی به گفته یک مقام رسمی اندونزیایی کشف این حجم از مواد مخدر صنعتی متامفتامین (شیشه) رکورد جدیدی در عملیات مقابله با مواد مخدر این کشور محسوب می‌شود و این دومین عملیات بزرگ کشف و ضبط مواد مخدر در ماه جاری میلادی بوده است.

طبق گفته این مقام رسمی اندونزیایی که از نام وی دررسانه های این کشور خودداری شده است، مبدأ و مقصد این کشتی که حامل 1.6 تن ماده مخدر بوده، هنوز مشخص نیست و بررسی ها در این زمینه شروع شده است.

به گزارش جاکارتا پست در ابتدای ماه جاری میلادی (فوریه) نیز مقامات اندونزیایی بیش از یک تن ماده مخدر صنعتی شیشه در جزیره «باتام» کشف کرده بودند. جزیره‌ای که در فاصله حدود 5 کیلومتری شمال آن کشور سنگاپور قرار دارد.

به گفته این مقام آژانس مقابله با مواد مخدر اندونزی، کشتی حامل ماده مخدر صنعتی متامفتامین (شیشه) به عنوان کشتی ماهیگیری و از کشور میانمار وارد آب‌های اندونزی شده است.

طبق این گزارش این کشتی حامل مواد مخدر بارها وارد آب‌های اندونزی شده و از آن خارج نیز شده و حتی در استرالیا نیز بوده است.

دولت «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی، تلاش‌های زیادی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشته تا مصرف مواد مخدر صنعتی را دراین کشور جنوب شرق آسیا کاهش دهد.

اندونزی با 260 میلیون نفر جمعیت در حال حاضر دارای سختگیرانه‌ترین قوانین ضد مواد مخدر در جهان است که قاچاقچیان مواد مخدر را می‌تواند با محکومیت اعدام رو به رو کند.

معضل مواد مخدر در جنوب شرق آسیا به حدی جدی‌ است که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) برآورد کرده است : در سال 2013 در این منطقه 31 میلیارد دلار مواد مخدر صنعتی شیشه و هروئین مبادله شده است.

کشور میانمار به همراه تایلند و لائوس، مثلث طلایی قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق آسیا خوانده می‌شوند، جایی که در آن مواد مخدر صنعتی تولید و به قسمت‌های مختلف منطقه از جمله اندونزی صادر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید