آمریکا و پاکستان برای حل اختلافات خود نشستی در واشنگتن برگزار می‌کنند

کدخبر: ۲۰۳۳۴۲
مقام‌های آمریکا و پاکستان در روزهای ششم تا هشتم مارس سال جاری میلادی برای حل مسائل اختلافی به ویژه درباره مبارزه با تروریسم در واشنگتن گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، مقام‌های ارشد وزارت خارجه پاکستان گفتند که تهمینه جانشوآ، معاون وزیر خارجه با هدف کاهش تنش میان دو کشور و یافتن رویکردهای مشترک به واشنگتن می‌رود.

یکی از مقام‌های پاکستانی گفت: معاون وزیر خارجه پاکستان قرار است با مقام‌های ارشد در واشنگتن و با هدف تقویت روابط بین دو کشور دیدار کند. او همچنین قرار است با لیزا کورتیس، معاون رئیس جمهوری و مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور مرکز و جنوب آسیا دیدار کند.

این مقام ارشد وزارت خارجه پاکستان همچنین گفت که اسلام آباد آماده نشان دادن انعطاف برای "نجات ائتلاف بین پاکستان و آمریکا" است.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که خواجه آصف، وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد کشورش "برای منافع آمریکا هیچ قربانی نمی‌دهد" و چارچوب سیاست خارجی پاکستان براساس منافع ملی است.

وی ادامه داد، اگر آمریکا به دنبال صلح در منطقه است، باید دیدگاهش را درباره سیاست جنوب آسیا تغییر دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که پاکستان علیه شبکه حقانی و طالبان افغانستان کاری نکرده است.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه پاکستان نیز گفت: معاون وزیر خارجه همچنین درباره نقض مداوم آتش‌بس توسط هندوستان در سراسر مرزهای پاکستان و هندوستان به مقام های آمریکایی اطلاع رسانی می‌کند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید