افشای یک نامه شخصی ترامپ به پوتین

کدخبر: ۲۰۴۰۳۶
تارنمای هیل نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا، در سال 2013 (1392) در نامه ای شخصا از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در مراسم موسوم به دختر شایسته در مسکو، دعوت کرده است.

به گزارش دیروز (جمعه) تارنمای آمریکایی، در این نامه از پوتین دعوت شده بود تا در این مراسم متعلق که متعلق به ترامپ است، شرکت کند.

بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد، ترامپ در این نامه ذکر کرده بود که بی صبرانه منتظر است تا در سفر خود به روسیه با «زنان زیبا» ملاقات کند.

ترامپ در همان ماه در توییتی در مورد دیدار با ترامپ ابراز امیدواری کرده و نوشته بود: «فکر می کنید ترامپ در مراسم ماه نوامبر دختر شایسته در مسکو شرکت خواهد کرد؟ و اگر شرکت کند، آیا دوست صمیمی جدید من خواهد شد؟»

بنابر گزارش ها، پوتین برنامه ریزی کرده بود تا در این مراسم شرکت کند اما در لحظه آخر برنامه خود را کنسل کرد و به جای شرکت در مراسم برای ترامپ نامه و هدیه فرستاد. روشن نیست که آیا این نامه به دست پوتین رسیده و یا این که وی به آن پاسخی داده است یا نه.

این گزارش در بحبوحه داغ شدن تحقیقات فدرال در مورد مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا منتشر شده است.

شماری از افراد مطلع در گفت و گو با واشنگتن پست اذعان داشتند که این نامه به عنوان مدرک در اختیار بازرسان پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، قرار گرفته است.

رابرت مولر بازپرس ویژه این پرونده ماه گذشته علیه 13 تبعه روسیه و 3 گروه روس برای مداخله در انتخابات آمریکا کیفرخواست صادر کرد. گزارشات حاکی از آن است که تیم مولر از شاهدان در مورد معاملات تجاری ترامپ در روسیه از جمله مراسم موسوم به دختر شایسته 2013، پرس و جو کرده اند.

به نوشته واشنگتن پست، نامه سال 2013 نخستین تلاش آشکار ترامپ برای برقراری ارتباط با پوتین است. این نامه علاقه شخصی ترامپ را به ملاقات با رئیس جمهوری روسیه مدت ها پیش از آن که وی حتی برای انتخابات اعلام نامزدی کند،نشان می دهد.

پیش از برگزاری انتخابات، ترامپ بارها اظهاراتی متناقض در مورد آن که آیا شخصا با پوتین دیداری داشته است یا نه، بیان کرده بود. وی از آن زمان تاکنون بارها با رئیس جمهوری روسیه دیدار کرده است.

هیل ادامه داد: دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان-آذرماه) گفت که نمی خواهد با پوتین در مورد مداخله روسیه در انتخابات «بحث» کند.

وی گفته بود: «(پوتین) هر بار که مرا می بیند می گوید این کار را نکردم و من باور می کنم که چنین چیزی را از صمیم قلب می گوید.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید