روحانی:تهران و باکو در مورد مسائل منطقه نظرات مشترکی دارند

کدخبر: ۲۰۵۶۴۵
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران و باکو در مورد مسائل منطقه نظرات مشترکی دارند گفت : هر دو کشور معتقدیم که مسائل کشورهای منطقه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود.

دکتر حسن روحانی، روز چهارشنبه پس از دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان و امضای هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و جمهوری آذربایجان ، در کنفرانس خبری مشترک با الهام علی اف، افزود: ما معتقدیم مشکلات یمن و سوریه از طریق سیاسی باید حل شود و راه حل نظامی ندارد.

وی افزود: همانطور که سایر کشورهای منطقه دارند تلاش می کنند و نظرات ایران و آذربایجان نیز مشترک است، ما معقتدیم مشکل قره باغ هم از طریق سیاسی باید حل و فصل شود و با تلاش دو کشور ارمنستان و آذربایجان ما باید شاهد ثبات بیشتر در منطقه باشیم.

دکتر روحانی گفت : خوشحالیم که تلاش های سیاسی خوبی در زمینه حل مشکل قره باغ در حال انجام است و معتقدیم تمامیت ارضی کشورها و جغرافیای منطقه نباید تعییر بکند و اصول بین المللی باید وسیله ای برای حل و فصل مسائل باشد .

رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد: خواست ما در اجلاس امروز و در آینده ، رابطه نزدیک بین دو دولت و دو ملت ایران و آذربایجان ، در جهت منافع دو کشور ، منطقه و جهان است .

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید