پوتین از شکست تروریست‌های داعش در سوریه خبر داد

کدخبر: ۲۰۶۲۰۶
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در کنفرانس امنیت در مسکو، شکست گروه تروریستی داعش در سوریه را رسماً اعلام کرد.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد داعش همچنان توان بالقوه مخرب خود را حفظ کرده است و می تواند مناطق مختلف در سراسر جهان را مورد حمله قرار دهد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز  در این کنفرانس گفت اوضاع در سوریه تغییر کرده و گروه تروریستی داعش نابود شده است.

وزیر دفاع روسیه افزود تروریست های داعش از سوریه و عراق به سمت اروپا فرار می کنند که همین موضوع موجب بی ثباتی این قاره شده است.

وی تاکید کرد سوریه و روسیه مأموریت دشواری داشتند که آن هم خارج کردن غیرنظامیان از غوطه شرقی بود. از دو روز پیش مردم در حال بازگشت به مناطق خود در غوطه شرقی هستند. پس از عقب رانده شدن داعش، تروریست‌ها به برخی کشورهای دیگر فرار می کنند و به سوی آسیا و اروپا می روند که این مسئله فضایی را برای ایجاد بی ثباتی در جهان به وجود می آورد. بیم آن وجود دارد که تروریست‌ها به تسلیحات شیمیایی دست پیدا کنند. باید برای تبادل اطلاعات در خصوص مبارزه با تروریسم هماهنگی شود. چالش‌ها ایجاب می کند که همکاری‌ صورت بگیرد و اعتمادها تقویت شود اما قدرت نمایی به درگیری های نظامی منجر می شود. باید همکاری مشترک شود تا به تروریست‌ها اجازه داده نشود کشورها را ویران کنند.

سرگئی شویگو گفت (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی از منابع زیادی برای مبارزه با گروه داعش استفاده کرد، اما این کارها بی نتیجه بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید