حملات رئیس موساد به ایران و برجام

کدخبر: ۲۰۶۳۳۰
رئیس سازمان جاسوسی موساد بار دیگر به تکرار اتهامات علیه ایران پرداخته و تهران را به تلاش برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای متهم کرده است.

گزارش‌ها حاکی است «یوسی کوهن»، رئیس سازمان جاسوسی موساد در جلسه‌ای مدعی شده 100 درصد اطمینان دارد ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ است. 

 به نوشته آسوشیتدپرس، کوهن این ارزیابی را در نشستی که پشت درهای بسته با مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی برگزار شده مطرح کرده است. 

منابع آگاه به این رسانه گفته‌اند کوهن توافق هسته‌ای ایران را «اشتباهی وحشتناک» خوانده و مدعی شده که این توافق به ایران اجازه می‌دهد بخش‌های کلیدی برنامه هسته‌ای خودش را سالم نگاه دارد و محدودیت‌های آن علیه ایران ظرف چند سال آینده منقضی خواهند شد.

کوهن گفته است: «ایران قادر به غنی‌سازی اورانیوم برای ساخت زرادخانه‌ای از بمب‌های هسته‌ای خواهد شد.» 

او همچنین از تصمیم برای رفع تحریم‌ها علیه ایران بعد از اجرایی شدن برجام انتقاد کرده و گفته این اقدام «تجاوزگری‌های ایران» را افزایش داده است. 

به گفته منابع آگاه، کوهن در آن جلسه همچنین گفته است: «در کسوت رئیس موساد، ۱۰۰ درصد اطمینان دارم که ایران هیچ‌گاه، حتی برای لحظه‌ای از چشم‌انداز برنامه هسته‌ای نظامی‌اش دست نکشیده است.»

وی اضافه کرده: « به همین دلیل است که من معتقدم توافق هسته‌ای بایستی کاملاً تغییر کند یا لغو شود. انجام ندادن این کار، خطری جدی برای امنیت اسرائیل خواهد بود.» 

رژیم صهیونیستی تنها دارنده بمب هسته‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شود که با حمایت‌های آمریکا هرگز پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده است. 

برخی برآوردها شمار کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی را بین ۷۵ تا ۴۰۰ کلاهک تخمین می‌زنند، اما اکثر این برآوردها این رقم را نزدیک به ۲۰۰ فروند اعلام می‌کنند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید