عضو هیات رییسه مجلس: آمریکا سر عقل بیاید

کدخبر: ۲۰۶۶۳۸
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که امیدواریم آمریکا سر عقل بیاید، گفت: اگر آمریکایی ها در برجام شیطنت کنند و از آن خارج شوند، جمهوری اسلامی ایران هم عمل متقابل انجام می دهد و به قبل از قبول تعهدات باز می گردد.

غلامرضا کاتب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: خروج احتمالی آمریکا از برجام نقض کامل تعهدات و قوانین بین المللی است و موجب بی اعتمادی کشورهای دنیا نسبت به این کشور می شود.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام نه تنها باعث منزوی شدن ایران نمی شود بلکه به انزوای این کشور منجر می شود، ما معتقدیم اروپایی ها در صورت نقض برجام از سوی آمریکا به تعهدات خود عمل می کنند و نقض عهد نخواهند کرد.

عضو هیات رییسه مجلس دهم یادآور شد: اگر آمریکا بخواهد شیطنت کند ما هم نسبت به آن واکنش نشان می دهیم و به نقطه قبل از قبول تعهدات برجام باز می گردیم.

کاتب ادامه داد: آمریکا بداند تحقق منافع ملی و انسانیت در گرو انجام تعهدات بین المللی است این که دولتمردان آمریکایی یک تنه دست به اقدامات شیطنت آمیز و عوام فریبی بزنند راه به جایی نمی برند و کشورهایی در آینده سربلند خواهند بود که پایبند به تعهدات باشند، در این راستا امیدواریم آمریکا سر عقل بیاید.

وی مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا را کاملا روشن و شفاف توصیف کرد و افزود: خروج احتمالی آمریکا از برجام، نقض آشکار قوانین بین المللی است و باعث انزوای این کشور در مجامع بین المللی می شود.

به گزارش ایرنا، ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است تصمیم خود درباره تمدید تعلیق تحریم ها و ادامه اجرای برجام را روز 12 مه (22 اردیبهشت) اعلام کند و اروپایی ها به تلاش های خود برای حفظ برجام ادامه می دهند.

دنیس راس مشاور پیشین هیلاری کلینتون و دستیار رییس‌جمهوری سابق آمریکا اخیرا اظهارداشت: نگرانی‌های من درباره خروج آمریکا (از برجام) عمیق‌ است، چنین کاری، بدون هیچ گونه تاثیر عملی، یک توهم درباره سرسخت بودن در برابر ایران ایجاد می کند. خروج از توافق (برجام) سبب انزوای آمریکا خواهد شد ولی ایرانی‌ها منزوی نخواهند شد.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در مورد احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: دشمنان باید بدانند در شرایط برگشت‌پذیری برجام شرایط ویژه‌ای رقم خواهد خورد و زمانی که مسوولان بلندپایه نظام اراده کنند، ضرب شست ویژه‌ای برای برهم زنندگان این توافق خواهیم داشت.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید