آمریکا در حال تشکیل ارتش بزرگ در سوریه است

کدخبر: ۲۰۶۷۴۷
'فتح الله حسینی' نماینده نیروهای کرد سوری در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد آمریکاییها در حال تشکیل یک ارتش مسلح در شمال سوریه بوده که 70 درصد نیروهای آن را کردها تشکیل می دهند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نماینده نیروهای کرد سوری در کردستان عراق با اعلام این مطلب به رسانه ها گفت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سرگرم ایجاد ارتشی بزرگ و مسلح به سلاحهای سنگین در شمال سوریه است تا تمامی شهرهای تحت کنترل نیروهای کردی را در کنترل خود داشته باشد.
وی افزود: امتداد حضور این ارتش شهرهای منبج تا جرابلوس و رقه خواهد بود به نحوی که شامل تمامی مناطقی می شود که کردها در کنترل خود دارند.
این مسئول کرد سوری در خصوص مدیریت ارتش مورد نظر اظهار داشت: ارتشی که تشکیل می شود مستقیما از سوی وزارت دفاع آمریکا سرپرستی خواهد شد و وظیفه آنها دفاع از شمال سوریه خواهد بود.
فتح الله حسینی در ادامه اضافه کرد: تشکیل این ارتش پاسخی محکم به افزایش تهدیدات ترکیه در سوریه می باشد.
نماینده نیروهای کرد سوری در کردستان عراق در پاسخ به این سوال که نقش اروپاییها در این مورد چه خواهد بود اظهار کرد: فرانسویها وعده داده اند که سلاح و کمکهای نظامی برای این نیروها بفرستند و این مازاد بر نیروهایی خواهد بود که فرانسویها در شهر منبج مستقر خواهند کرد.
این سخنان در حالی است که دولت ترکیه تهدید کرده است بعد از کنترل عفرین در تلاش برای کنترل شهرهای منبج و شرق فرات می باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید