شرکت اپل به سرقت یک تکنولوژی متهم شد

کدخبر: ۲۰۶۹۷۱
کلیک: سنسور ضربان قلب اپل واچ یکی از نکات مثبت آن به حساب می آید که دقت بالایی دارد، اما همین قطعه سخت افزاری قرار است پای اپل را به مراجع قضایی بکشاند.
شرکت اپل به سرقت یک تکنولوژی متهم شد

شرکتی به نام Omni MedSci به تازگی مدعی شده که اپل در طراحی سنسور ضربان قلب اپل واچ پتنت های ثبت شده توسط آنها را نقض و به همین دلیل، شکایت نامه ای را علیه کوپرتینویی ها تنظیم کرده است.

مسئولان اپل ظاهرا از 2014 تا سال 2016 با مدیران این شرکت در ارتباط بودند، اما ناگهان صحبت ها پیرامون همکاری این دو شرکت به پایان رسید و سپس آنها اقدام به استفاده از تکنولوژی کمپانی Omni MedSci در اپل واچ کردند.

مسئولان شرکت یاد شده به تازگی شکایت نامه ای را در ناحیه شرقی ایالت تگزاس تنظیم و به دلیل تجاوز از حقوق و استفاده بدون اجازه از تکنولوژی های ثبت شده توسط این شرکت، ادعای خسارت کرده اند.

اپل واچ در سال 2015 به دنیای تکنولوژی معرفی شد و از آن زمان تا به حال، این گجت پوشیدنی به سنسور ضربان قلب مجهز بوده است. اندازه گیری ضربان قلب به عنوان یکی از نکات کلیدی ابزار پوشیدنی به حساب می آید و به تازگی نیز مشخص شده که این سنسور، توانایی تشخیص بالا بودن ضربان، فشارهای قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی، دیابت و فشار خون را نیز داراست.

شرکت Omni MedSci توسط آقای محمد اسلام مدیریت می شود که در سال 2015، به عنوان فردی مشهور در زمینه ثبت پتنت ها در یکی از منابع خبری ایالت تگزاس معرفی شد. وی در حال حاضر مدیریت 6 شرکت مختلف را بر عهده دارد و تا به حال، بیش از 150 گواهی اختراع مختلف را به ثبت رسانده است.

محمد اسلام در زمینه تکنولوژی های نوری و باردار از تخصص بالایی بهره مند بوده و پتنت های مختلفی را در این زمینه ثبت کرده است. شرکت ثبت پتنت وی با نام Cheetah Omni تا به حال شکایت های زیادی از شرکت های فوجیتسو، آلکاتل، هواوی، نوکیا و زیمنس در مورد تجاوز از گواهی اختراع به عمل آورده است.

در سال 2015، آقای اسلام اعلام کرد که شرکت Omni MedSci در حال کار بر روی تشخیص قند خون از طریق لیزر بوده و صحبت هایی میان آنها و مسئولان اپل نیز انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید