انتقاد کنایه آمیز روحانی از حمله آمریکا به سوریه

کدخبر: ۲۰۷۹۰۶
رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه "با بهره‌گیری از سیره و اخلاق پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و با وحدت و یکپارچگی ‌هیچ خطری کشور را تهدید نکرده و در سایه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب از مشکلات عبور خواهیم کرد"، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگر در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و فعالیت‌های هسته‌ای آماده‌ بوده و هر توطئه دشمن را در نطفه خفه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در مراسم دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید مبعث، ضمن تبریک این عید به حضار، ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب، گفت: بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) درخشش نور ایمان و هدایت، جوشش سرچشمه‌های فضایل اخلاقی، علم و حکمت است.

روحانی با بیان اینکه قرآن همواره بر وحدت دنیای اسلام و قدرت حکومت اسلامی تأکید دارد، گفت:‌ براساس آیات قرآن، سخن نرم و اخلاق پیامبر(ص) باعث جذب مردم به اسلام شد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت پیامبر(ص) بر مشورت با مردم، خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) اینکه مردم بتوانند نظر خود را بگویند و پاسخ آن را بشنوند و در محضر او سوال کنند را حق مردم می‌دانست و هنگامی که حتی گاهی سخن‌ها بلند و ناروا بود، پیامبر(ص) آنها را تحمل می‌کرد. پیامبر(ص) حتی تهمت، افترا و استهزاء را تحمل می‌کرد،‌ اما با روی گشاده با مردم سخن می‌گفت و با آنها مشورت می‌کرد.

 روحانی با بیان اینکه پیامبر(ص) با وجود آنکه از درون افراد آگاهی داشت، اما اسرار مردم را حفظ می‌کرد، افزود: پیامبر(ص)، ورود به اسلام را آنقدر سهل کرده بود که هر کس با گفتن کلمه «لا اله الا الله» مسلمان می‌شد و با وجود آنکه نسبت به برخی از افراد می‌دانست که در آینده چه اقداماتی نسبت به او و خاندان و اهل بیت پیامبر(ص) انجام می‌دهند، اما قصاص قبل از جنایت نکرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) با اخلاق توانست جامعه و امت اسلامی را بسازد، تأکید کرد: اگر در جمهوری اسلامی ایران بتوانیم همه اهداف استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و احکام خدا را پیاده کنیم، اما خدای ناکرده دل‌های ما نسبت به هم مهربان نبوده، برادری از جامعه رخت بسته و کلام ما نسبت به هم همراه با تحقیر دیگران باشد به هدف جامعه اسلامی دست نخواهیم یافت؛ و در این راستا همه باید تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه جهان امروز و منطقه از نبود اخلاق در رنج است، گفت: همه بحران‌های سیاسی و نظامی در جهان ریشه در مسأله اخلاق دارد و گرنه چگونه همه اصول بین‌المللی زیرپا گذاشته می‌شود و بدون مصوبه سازمان ملل متحد و زمانی که گروهی از سوی این سازمان مأمور می‌شوند تا موضوع بکار بردن سلاح شیمیایی در سوریه را بررسی کنند، عده‌ای به بهانه‌های واهی به کشوری مستقل که دارای حکومت و مردمی آزاد است، حمله می‌کنند.

رئیس جمهور با طرح این سوال که آیا آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بویژه انگلیس و فرانسه از حوادث 17 سال گذشته در منطقه درس نگرفتند، گفت: تجاوزهای آمریکا در منطقه ثمری جز نابودی و ویرانی به دنبال نخواهد داشت و آنها می‌خواهند با این تجاوز‌ها حضورشان در منطقه را توجیه کنند.

روحانی تأکید کرد: آنها امروز از اینکه تروریست‌های تحت حمایت‌شان در غوطه شرقی شکست خورده‌اند، عصبانی هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم سوریه سال‌ها در برابر تجاوز بیگانگان ایستاده و باز هم مقاومت خواهند کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت‌های مظلوم منطقه و جهان بوده و خواهد بود و به درخواست کمک دولت‌های منطقه برای مبارزه با تروریسم، پاسخ مثبت داده و حمایت خود را دنبال می‌کند.

 روحانی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران همواره با ایستادگی و هوشیاری مردم خنثی شده است، افزود: اینبار دشمنان قصد داشتند تا با توطئه اقتصادی در کشور اخلال ایجاد کنند، اما نتوانستند به اهداف خود برسند و بنده از وحدت و یگانگی همه قوا، نهادها و رسانه‌ها در مقابله با توطئه اخیر و تلاش در راستای ساماندهی اقتصاد کشور تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور اظهار داشت: بی‌شک حمایت های رهبر معظم انقلاب و هدایت‌ها و ارشادات ایشان مددکار دولت بوده و خواهد بود.

 روحانی با اشاره به اینکه دشمنان چشم طمع به برهم زدن اوضاع اقتصادی در کشور داشتند و ما در بهترین شرایط دست به اقدامی زدیم تا دشمنان را مأیوس کنیم، گفت: امروز نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگر در زمینه اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و فعالیت‌های هسته‌ای آماده‌تر بوده و هر توطئه دشمن را در نطفه خفه خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید