اعتراف عجیب آمریکا بعد از حمله به سوریه

کدخبر: ۲۰۷۸۹۴
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد که پنتاگون هیچ دلیلی دال بر استفاده از گاز کلر یا سارین در دوما واقع در حومه دمشق در هفتم آوریل ( شنبه 18 فروردین ) در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، ماتیس در سخنان خود در کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا ضمن اعلام این مطلب افزود: 'رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی تنها شاهد ما بر استفاده از گازهای شیمیایی کلر و سارین است.

ماتیس در توجیه تناقض گویی های مقامات آمریکایی در مورد سوریه آن را نشات گرفته از پیچیدگی اوضاع در سوریه دانست.

آمریکا و کشورهای غربی به دنبال شکست تروریست ها در غوطه شرقی با ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما با انتشار موجی از اخبار گمراه کننده و دروغین و مطالب جعلی سوریه و روسیه را مورد تهدید قرار دادند.

آمریکا و همپیمانانش مانع از آن شدند که شورای امنیت سازمان ملل دو قطعنامه در همین خصوص صادر کند . قرار بود شورای امنیت در اولین قطعنامه خواستار انجام یک تحقیق بی طرفانه در مورد ادعای برخی از رسانه های گروهی و گروه های تروریستی در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما شود و در دومین قطعنامه قرار بود هیاتی از کارشناسان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی به شهر دومای سوریه اعزام شود.

آمریکا به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه صبح امروز دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرارداد. 

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه) هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‌در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎. 

دولت سوریه داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرد و سفیر روسیه در سازمان ملل متحد هم ‌استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانست.‎‌ 

به دنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاد و از این سازمان درخواست کرد تا تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند. 

دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده است و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید